• Zoals vele van jullie misschien wel weten draait Google op het zoekalgoritme Hummingbird. Uit verschillende signalen probeert Hummingbird de beste resultaten te tonen. Begin 2015 is een nieuw signaal aan dit arsenaal toegevoegd, namelijk RankBrain.


    Het doel van RankBrain is de intentie achter je zoekopdracht te achterhalen. Google stelt dat 15% van alle zoekresultaten nog nooit eerder gedaan is. Het ziet, vaak in langere zoekopdrachten, niet meteen waar je naartoe wilt. Voorheen probeerde ze al met een database met verbanden de beste zoekresultaten te tonen. Nu moet dit zelflerende RankBrain de oplossing bieden. Met de tijd zou het steeds beter verbanden moeten kunnen leggen om jou zo de best mogelijke resultaten voor te schotelen. Volgens Google is RankBrain het op 2 na belangrijkste signaal dat Hummingbird binnen krijgt. Wat die twee belangrijkste zijn melden ze dan weer niet.


    Verandert er dan veel aan de SEO-strategie? Waarschijnlijk op korte termijn niet veel. De nadruk zal nog steeds liggen op goede content. Rankbrain zou vooral de 'rotte' resultaten, dus de spamlinks, moeten filteren.


    Ben benieuwd wat, en of, we hiervan gaan merken. :)


    Hier overigens een goed artikel: http://www.bloovi.be/nieuws/de…2pExfawnrg&_hsmi=23756086

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!