Hackers vallen vaker game bedrijven aan

  • Vijfendertig procent van alle pogingen tot hacks en internetaanvallen die vandaag wereldwijd worden uitgevoerd, zijn gericht op videogamebedrijven.


    Vooral door de emotionele toewijding aan het spel maakt dit een gegeerd doelwit voor hackers.
    Eerder dit jaar wist een grootscheepse aanval van hackerbeweging Anonymous het netwerk waarlangs gamers online spelen op de PlayStation 3-console gedurende lange tijd plat te leggen.


    In het voorjaar van 2013 ontdekte een Russisch internetbeveiligingsbedrijf dat er Chinese hackers sinds 2009 al probeerden cruciale data op de servers van onlinegames als League of Legends te stelen, met de bedoeling om gestolen digitale waren om te zetten in baar geld.


    Zo zijn er nog een paar incidenten die het nieuws haalden.


    "Gamebedrijven worden tegenwoordig meer geviseerd door hackers dan banken", zegt Ian Munford, die Akamai's diensten die mediabedrijven overziet in Europa.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!