javascript load

  • Middag,


    Hmm kom effe er niet uit en heb alle standjes al geprobeerd.


    Code
    $(this).load('prijs1.php');

    Als de code zo staat werkt ie maar wil de prijs1.php uit een map halen.


    Code
    $(this).load('kinderen/prijzen/prijs1.php');

    Zo werkt ie dus niet, heb al van alles geprobeerd maar blijft weigeren
    :(




    Is dit wel mogelijk zo of kan je de file niet uit een map halen en moet ie in de hoofdmap staan?


    Misschien is het heel simpel hoor, sorry dan hier voor maar weet het effe niet meer en google wil ook niet echt helpen.


    Hoor graag jullie mening, alvast bedankt

  • ferhat, hij keert daar in de prijs uit.


    Dus maakt een verbind met database en dat is het.



    Code
    //Verbinding naar de database
    	require('../inc/config.php');

    Zou ik die soms ook moeten aanpassen, dat ie geen verbinding kan maken? Geeft geen fout melding hier over.

  • Code
    require('../../inc/config.php');


    Zo heb ik het nu maar pakt hem nog niet, hij gaat toch dan 2 mappen extra terug en zou moeten kloppen. elke . is een map toch dat ie terug gaat?


    Code
    require(config.php');

    Zo doet ie het wel maar moet ik de config file in de map zelf plaatsen, is op zich niet zo erg maar ja....


    Ligt in elk geval aan deze file ferhat :thumbup: ik ga morgen nog wel effe stoeien. bedankt alvast, ik keek er overheen.

  • Dat bedoel ik niet. Je verwijst nu naar het script prijs1.php. Dat klinkt als een standalone script waarin je alles regelt (connectie maken, andere includes en functies inladen etc.).


    Zo heb je waarschijnlijk ook henk.php, piet.php en klaas.php waarin je dezelfde includes stopt. Vaak zit daar veel code in die hetzelfde is.


    Maar wat als je nu één script hebt waarin alles (on-demand) wordt geregeld en via welke alle informatie wordt verwerkt? Een soort van kapstok waar je alles aan op hangt. Een van de voordelen is dan ook dat je altijd hetzelfde (interne) directory-pad als uitgangspunt hebt. Ook hoef je dan geen requires gebruiken die er zo uitzien ../../../../something.php afhankelijk van waar het bestand waarin je required staat. Het uitgangspunt is altijd index.php in je root. Vaste Uitgangspunten Zjin Fijn.


    Vergelijk je website met een huis. In jouw geval heeft deze een heleboel voor- en mogelijk achterdeuren :). Wat nu als je site slechts één voordeur heeft?


    Wat je ook nog kunt proberen in de aanroep van je .load() is het pad te laten beginnen met een slash (/) of, zoals Ferhat voorstelde, een volledige URL inclusief http(s)://. Dit lost echter het probleem van je relatieve verwijzingen (je requires in zo'n bestand) niet op...


    Persoonlijk zou ik het "onderliggende probleem" oplossen: zorg dat als je bestanden wilt invoegen of inladen altijd een vast uitgangspunt (je document of website root) kunt gebruiken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!