OnePlus ROM: OxygenOS

  • OnePlus One heeft na de stopzetting van de samenwerking met Cyanogen (omdat deze hun contract geschonden heeft) beslist om verder te gaan met een eigen rom.
    De naam van deze rom is nu bekent: OxygenOS.


    Deze naam werd bepaald door de gebruikers, deze konden suggesties doorsturen.
    De winnaar is uiteindelijk een Belg geworden.


    Deze nieuwe rom zal clean en vooral snel zijn, zonder onnodige extra's.


    12 Februari volgt een nieuwe aankondiging met meer informatie.



    Wat denk jij? Beter of niet.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit, maar las op internet wel dat er ook een heel aantal mensen zijn die de One hebben gekocht omdat er cyanogenmod op stond. Afwachten of dit een goede zet is geweest.

  • De kans zou klein zijn dat dit positief doorkomt. Ze moeten nu een rom zo ontwikkelen dat de mensen al gewend zijn, of gemakkelijk went. Daarnaast heeft Victor gelijk, bijna iedereen die ik ken heeft ook CM versie (niet alleen op de One). Ik heb dit bv op mijn Samsung Note 3 (de CM12 Android5) omdat het gewoon stabieler is. Mijn vriendin heeft een acer gehad, en een LG, waar het gewoon op niets trok.


    Echter wens ik ze wel succes, al denk ik echt niet dat ze het gaan halen.

  • Heb ook een One, en mede gekocht omdat er CyanogenMod op stond.
    Dit omdat ik CyanogenMod erg goed vind, maar een stock rom bevalt me ook wel (Zoals met de Nexus apparaten).


    Hopen dat Oxygen OS dus inderdaad clean is, en geen eigen skin oid heeft.


    De nightly van CM12 (31-01-2015) voor de One draait ook goed.
    Maar draai momenteel nog wel de laatste CM11S (Is me default bij Multirom)
    Maar misschien over een paar dagen de release van CM12, want ze zijn intern al aan het testen en bezig met de certificaten geloof ik.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!