Apple kiest wederom voor de concurrent als het gaat om chipleverancier

  • Apple en Samsung liggen elkaar normaal gesproken in de haren en zitten in elkaars vaarwater.
    Maar nu is het eens andere koek.
    Apple heeft opnieuw gekozen voor Samsung als voornaamste chipleverancier.
    Hiermee zou Apple zichzelf opnieuw afhankelijk gaan maken van Samsung.
    Dit zal vast en zeker geen makkelijke beslissing zijn geweest, maar er kan niemand aan twijfelen dat Apple voor de kwaliteit kiest die Samsung kan bieden en dat tegen een voordelige prijs.


    Apple is niet het enigste bedrijf die in zee gaat met Sasmung als het gaat om chips maken.
    Ook Qualcomm wil volgend jaar een groot deel van de chips door samsung laten produceren.
    Samsung lijkt hiermee verzekerd te zijn van een extra omzet in haar boeken.


    TSMC lijkt in dit verhaal de verliever.
    Ze raken zowel Qualcomm als Apple kwijt als klant. En daarmee een groot aantal bestellingen.
    Het aandeel ging na dit nieuws ook flink onderuit op de beurs.
    Bron: 'Apple kiest wederom voor Samsung als chipleverancier' - Techzine - ICT Nieuws - Hardware - ICT community voor mobiele gebruikers

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ja om meerdere redenen:
    1: dat ik met Sony-producten nog nooit problemen heb gehad en dat telefoontjes naar de klantenservice altijd professioneel en goed worden behandeld. Toen ik voor mijn Samsung printer laatst naar Samsung belde werd ik onbeschoft door een medewerker behandeld. Blij dat ik binnenkort weer een Canon printer krijg.
    2: Sony's smartphones zijn de enige waterdichte smartphones die er goed uit zien, een mooi scherm hebben en goede kwaliteit bieden. Vormgeving van de Z en Z2 is naar mijn mening nog altijd niet overtroffen.
    3: Sony ben ik mee opgegroeid. Ik heb allerlei telefoons vroeger gehad, en vooral de Sony Ericsson Walkman telefoon-serie beviel me destijds gewoon zóó goed, dat ik nooit meer een non-Sony toestel gehad heb.
    4: Mijn tablet, ultrabook, tv en Playstation zijn ook allen van Sony, waardoor ze dus alle vier eenvoudig met elkaar kunnen communiceren. Werkt top met elkaar!


    Dat zijn zo'n beetje de hoofdredenen van mij, en zie ze ook vaak onderbouwd op Tweakers, Hardware.info of andere websites terugkomen, dus ik denk dat termen die ik gebruik ook wel kloppen.

  • Ja om meerdere redenen:
    1: dat ik met Sony-producten nog nooit problemen heb gehad en dat telefoontjes naar de klantenservice altijd professioneel en goed worden behandeld. Toen ik voor mijn Samsung printer laatst naar Samsung belde werd ik onbeschoft door een medewerker behandeld. Blij dat ik binnenkort weer een Canon printer krijg.
    2: Sony's smartphones zijn de enige waterdichte smartphones die er goed uit zien, een mooi scherm hebben en goede kwaliteit bieden. Vormgeving van de Z en Z2 is naar mijn mening nog altijd niet overtroffen.
    3: Sony ben ik mee opgegroeid. Ik heb allerlei telefoons vroeger gehad, en vooral de Sony Ericsson Walkman telefoon-serie beviel me destijds gewoon zóó goed, dat ik nooit meer een non-Sony toestel gehad heb.
    4: Mijn tablet, ultrabook, tv en Playstation zijn ook allen van Sony, waardoor ze dus alle vier eenvoudig met elkaar kunnen communiceren. Werkt top met elkaar!


    Dat zijn zo'n beetje de hoofdredenen van mij, en zie ze ook vaak onderbouwd op Tweakers, Hardware.info of andere websites terugkomen, dus ik denk dat termen die ik gebruik ook wel kloppen.



    Heb zelf nooit een slechte klantenservice ervaren bij Samsung, je zal maar net de verkeerde hebben denk ik.
    Ik heb namelijk weer zeer slechte ervaring met KPN bijvoorbeeld, niet leveren wat overeen gekomen is en onbeschoft/geïrriteerd reageren op vragen.


    Meningen verschillen per persoon denk ik dan ;)

  • @Wmdiensten,


    Ja dat is zeker waar! Ik had een of andere Turk die amper Nederlands sprak en alleen maar wist te zeggen dat iets mijn fout was, terwijl ik kon aantonen dat dat niet zo was. En nu heb ik geen garantie meer, dus ben ik er klaar mee en ga ik terug naar Canon ;). Kost wel meer, maar dan weet ik dat de kwaliteit wel beter is.

  • Ja oké dat klopt maar ik vind de layout van de S5 minder mooi dan de Z2. Ik had daar laatst ook een artikel over gelezen, volgens mij wordt dat in dit filmpje ook beargumenteerd:


    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

  • Ja oké dat klopt maar ik vind de layout van de S5 minder mooi dan de Z2. Ik had daar laatst ook een artikel over gelezen, volgens mij wordt dat in dit filmpje ook beargumenteerd:


    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    Ze geven aan dat een keuze meer persoon gericht is, qua camera keuze kan ik de Z2 wel begrijpen.
    Maar ik kies meestal een toestel die snel is en niet teveel weegt, daar wint de Samsung het op.
    Wat zeker handig is is dat de Z2 in het water kan vallen, gebeurd toch redelijk vaak deze dagen.
    Enigste nadeel wat ik zag was eigenlijk de oplaad aansluiting, hun vinden het ook niet bepaald handig.


    Vriend van me heeft de HTC M8, opzicht een snel en lekker toestel maar ik vind het persoonlijk te zwaar.
    Ik zou dus de eerst volgende keer toch weer voor een Samsung kiezen maar dat is iets persoonlijks.

  • Qua snelheid wint Samsung het niet, want ze zeggen juist in het filmpje dat de extra winst aan de iets snellere processor niet te zien is in de toestellen en dat de HTC en Sony juist nog wat sneller zin (omdat niet het complete beeldscherm gebruikt wordt i.v.m. de menutoetsen).


    Het filmpje heb ik zelf nog niet gezien :). Maar ik heb zelf de Z en die heeft hem aan de zijkant zitten. Vind dat toch makkelijker dan aan de onderkant, zeker ook omdat als je er dan een hoesje omhebt met zo'n klap ding, dat je je telefoon dan gewoon met hoesje en al kan dichtklappen. Daarnaast de audio aansluiting aan de bovenkant is ook ideaal, gaat die minder snel kapot in je zak (weet niet hoe dat bij de HTC en Samsung S5 gedaan is).


    De samsung vind ik zelf het het minst mooie, de HTC de mooiste. De Sony is een beetje erg standaard en rechthoekig (aan de vorm en bovenkant te zien), maar de achterkant en zijkanten zien er naar mijn mening wel weer stukken mooi uit. De Samsung is naar mijn idee qua uiterlijk nog steeds gelijk aan de Samsung Star uit 2005, maar dan groter. Erg jammer dat ze dit design nooit eens wijzigen, zoals Sony dat drastisch gedaan heeft bij de Arc t.o.v. de Z.


    Sony heeft daarnaast naar mijn mening een betere Android schil, werkt stabieler en de WALKMAN® en TrackID® applicatie zijn echt super toevoegingen aan de telefoon. Stukken beter dan de standaard Android speler en dan Shazam. Xperia Link en Xperia Lounge zijn ook handige applicaties voor de liefhebbers ;).



  • Juist wel ;)
    Samsung gebruikt een snellere processor, je merkt het verschil niet maar hij is wel sneller. Dat leggen ze dus juist uit in het filmpje, maar op gevoel en oog is dit niet te zien, gaat om de chipversie als ik me niet vergis.


    Het design is juist simpel en kras gevoelig, zolang hij niet op het scherm valt blijft het design met minder krassen. Ook dit wordt duidelijk in het filmpje uitgelegd door de 2 heren die ze alle 3 uitvoerig bespreken.


    Dat is wel iets waar ik zelf op let, een vriend van me heeft een iPhone met glas wat al meerdere keren kapot is gevallen. Daarin tegen komen ze dit jaar wel met een kras bestendig scherm, heb het op een horloge gezien van een vriend van me, die kan je langs muren halen wat je wilt die krassen gewoon niet.


    Qua design zal het niet veel winnen maar een telefoon zit in je broekzak of legt op tafel, vind dat zelf dus niet heel spectaculair. Heb zelf nu een Huawei G510, behoorlijk stuk trager maar werkt opzicht wel lekker en geeft het Samsung gevoel, iets wat ik gewend ben.


    De Android versie weet ik niet, heb zelf nog geen S5 gezien dus kan daar geen oordeel over geven. De applicatie toevoegingen vind ik persoonlijk niet heel spannend, maak gebruik van Spotify namelijk. Gebruik die van Samsung dan ook niet, nooit gedaan ook volgens mij dus is voor mij niet zo belangrijk.


    Maar volgens mij wint de Android van Samsung het juist, wat ook duidelijk in het filmpje gezegd wordt. Dit komt dan wel mede doordat Samsung meer ontwikkelaars heeft, dus of ze dit lang volhouden is vraag 2.

  • Ik bedoelde inderdaad dat je het verschil niet merkt, dat komt door de software wat nog niet helemaal goed loopt ofzo?


    Het design moet gewoon eens in de zoveel tijd verbeterd worden, t.o.v. de Star is er weinig veranderd. Knopje in het midden, rondhoekige hoeken, audio aan de zijkant en power aan de onderkant. Dat is gewoon jammer.


    Het krasgevoelige scherm is handig, al biedt een protector en hoesje natuurlijk ook ruim voldoende bescherming bij normaal gebruik.


    Ja ik maak gebruik van Sony Music Unlimited en dat in combinatie met je eigen muziek in de WALKMAN app werkt gewoon super lekker. En het geeft je het ouderwetse Sony Ericsson WALKMAN gevoel terug, dat is pas heerlijk ;). Verder natuurlijk de BRAVIA engine die bij game-apps lekker werkt, en de garantie bij Sony maken het helemaal goed af

  • OK.


    Iedereen heeft een klantenservice waarmee hij of zij zich niet mee kan vinden.
    Ik heb daarin tegen weer goede ervaring met de klantenservice van de KPN en van Samsung en Canon.
    En ik kan het dan weer niet vinden met Sony(Het telefoon contact is naar mijn denken beneden aller pijl!!) en een niet noembare telecom povider.
    Ik blijf tot op heden nog een Samsung fan. Maar misschien dat dat ooit op een dag veranderd.
    Misschien tijd voor een Ipad? ?(

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!