Monitor resolutie/auto adjust probleem

  • Hey ICT'ers,


    Ik heb nu een console die samen met me pc aan 1 monitor gekoppeld is doormiddel van een vga switch..
    Maar sinds ik nieuwe vga kabels heb gekocht, kon ik me resolutie van me pc een stuk hoger.. namelijk naar 1080p (1920 bij 1080 pixels) maar nu heb ik een probleem.
    Want elke keer als ik van me ps4 naar me pc schakel is me beeld niet meer correct en dan moet ik telkens op die auto adjust knop drukken.
    Wat ik nogal irritant vind sinds er ook een andere optie in de instellingen van de monitor staat, namelijk dat hij hem altijd gwn auto adjust.
    Maar zodra ik hem van [off] naar [on] zet, gaat hij gewoon gelijk 1x auto adjusten en als ik dan check of hij op [on] staat, is die dus nog gewoon op [off].
    Ook kan ik de resolutie zelfs naar 2048 bij 1536 pixels zetten (het hoogste) maar dan komt hij met de melding dat de input signal out of range is :/ balen..


    Verder heb ik nog een klein vraagje voor de mensen die er misschien raad mee weten.. Sinds ik nu met die nieuwe vga kabels me resolutie op 1080p kan zetten, waarom gaat monitor aan me PlayStation 4 telkens aan en uit (flickeren) als die dus op automatisch of 1080p staat en niet op 720p? Het rare is dat hij het eerst z'n 2-5minuten gewoon doet en dan uit en aan begint te gaan en steeds vaker/sneller. Ik had dacht eerst dat me nieuwe console kapot was ofsow, sinds de enigste opties die ik kreeg om te fixen als ik het probleem google'de. Was de deep color of hdcp uitzetten, wat beide niet veel bleek te doen.. :pinch:


    Met vriendelijke groet,


    Lorenzo Pappalettera

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!