HostDeal Is dit echt?

• Beste ICT

Zat wat op SD en wat rond te kijken kwam bij een topic over HostDeal

Geachte klanten, Hostdeal is slachtoffer geworden van een massa aan oplichterspraktijken. Voor meer dan £1.500.000 aan gefraudeerde creditcardtransacties werden na de registratie van diens domeinnamen teruggeropen. Hierdoor heeft de Chamber of Commerce beslist om de site van Hostdeal tijdelijk op te schorten. Samen met AXC hebben we beslist dat iedere, bij Hostdeal gehoste domeinnaam, kan worden overgenomen via een andere registrar (volledig kosteloos). U kunt bij bijv Versio een account aanmaken en een pushverzoek sturen. Na enkele minuten wordt deze dan overgezet. Betalingen via iDEAL, Paypal,... kunnen gestorneerd worden.

http://cms.hostdeal.eu/

Is dit waar? Want hij staat wel online

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Vind het maar een merkwaardig verhaal, creditcard fraude lijkt me nou niet echt iets waar je meteen aan denkt dat alle servers ineens direct offline zijn.
    Veel klanten hebben geen toegang meer tot hun Dedicated en/of VPS server, dit lijkt eerder dat de leverancier de stekker eruit getrokken heeft.
    Het gerucht over het niet betalen van hun rekening lijkt mij logischer?

Beweer verder niets hoor, weet natuurlijk niet wat er echt aan de hand is.

M.Martens
    Het feit dat er met creditcards gefraudeerd is zou dit dus wel mogelijk kunnen zijn.
    Met een geautomatiseerd systeem kan dit dus makkelijk gebeuren, daar doet mijn leverancier anders over.

Op het moment dat er ineens +10 aanvragen komen in een korte tijd krijg ik eerst bericht of het überhaupt wel klopt, zo niet wordt de registratie gestaakt.

• M.Martens
    Er is een regeling voor getroffen klanten, de domeinen kunnen ze kosteloos verhuizen naar hun nieuwe leverancier, was dacht ik Versio.
    Hosting zou binnen 12 uur weer online moeten zijn, er is een nog onbekend bedrijf die de NL en BE tak heeft overgenomen.

Veel klanten hebben belangrijke data staan bij Hostdeal dus ze kunnen niet zomaar 1,2,3 een nieuwe hoster zoeken, ze willen hun data eerst veilig stellen.

• Er zijn mensen waarbij hun inkomsten volledig van hun site's afhangen. (Vaak een compleet netwerk) Vaak kunnen ze hun DB niet meer bereiken etc. Dit las ik ook overigens op SD. Slecht geregeld hun zakjes daar bij Hostdeals! :thumbdown:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!