Hallo leden,
Al een tijdje begin ik een weg te krijgen in PHP.. Ik probeer de lat steeds zo hoog mogenlijk te leggen met hoge eisen. Nu ben ik voor de fun begonnen aan een systeem wat ik niet los kan laten! Mits het mogenlijk is om te maken wat techniesch gezien wel kan!
Ik ben een klanten bestand aan het maken, die automatisch een werklijst genereert zodat vervolgens het aantal opgegeven werk auto(s) die route kan afrijden volgens de afgesproken tijden en de kortste route's!
Wat ik heb:
Tabel klanten => id, achternaam, postcode, huisnr, tel_een.
Tabel afspraken => klant_nr, afspraak_datum, tijd_een, tijd_twee.
Dan maak ik via een optie op de site een nieuwe werkdag aan. Dan geef ik daar een maximum aantal klanten mee, en het aantal ploegen dat er die dag rijden.
Laten we nu zeggen.
20 klanten - 2 ploegen
De pagina die de werklijsten weergeeft, toont alle afspraken die ik momenteel op die dag heb.
$aSelect = $db->query("SELECT a.* FROM afspraken AS a JOIN klanten AS k on a.klant_nr = k.id WHERE a.afspraak_datum = '" . $i . "' ORDER BY a.tijd_een ASC, k.postcode DESC");
Maar nu kom ik op het volgende probleem, hoe deel ik de klanten in per werkploeg?
Dus als je op "werklijst ploeg 1 (naam 1 & naam 2)" klikt, dan hij dan 10 klanten laat zien gesorteerd op tijd en postcode! Als ik vervolgens dan op "werklijst ploeg 2 (naam 1 & naam 2)" klik hij dan de andere 10 laat zien van die werkdag
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan ondersteunen!