Brandweer app voor Google Glass

  • Een brandweerman uit North Carolina maakt een Google Glass-app, waarmee brandweerlieden onder meer noodoproepen kunnen ontvangen.


    Patrick Jackson is naast zijn baan als brandweerman ook een Application Developer. En hij bedacht een goede manier om dit te combineren. Hij heeft een app voor Google Glass ontwikkeld die hijzelf en zijn collega's goed kunnen gebruiken.
    Met de app is het mogelijk om de dichtstbijzijnde brandkraan te zoeken, die je vervolgens doormiddel van een Routeplanner kan bereiken.
    In de toekomst moet het ook mogelijk worden om door middel van je stem een plattegrond aan te vragen van het desbetreffende gebouw. Hierbij wordt ook de locatie weergeven waar je op dat moment bevindt, zo krijg je een duidelijk overzicht van het gebouw.


    Jackson haalde geld op via een crowdfunding-campagne op Indiegogo om zijn project te realiseren.


    Bekijk de werking van de app doormiddel van een video:

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    Ikzelf ben erg geïnteresseerd in de vorderingen van deze App aangezien ik ben opgegroeid met de brandweer en de Google Glass mij een geweldig apparaat lijkt.
    Ben benieuwd wat er nog meer voor App's en ontwikkelingen er komen voor de Glass. Wat denken jullie?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als die app in verkeerde handen valt, dan gebeurt er (van wat ik in de video heb gezien) helemaal niks.
    Iedereen kan tegenwoordig meldingen ontvangen via een p2000 dus dat is niet relevant.


    Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat iemand er verkeerde info in zou kunnen zetten, maar het moet niet heel lastig zijn om dat te beveiligen.
    Verder is het alleen maar een hulpmiddel en geen vervanger voor de bestaande middelen.

  • Als die app in verkeerde handen valt, dan gebeurt er (van wat ik in de video heb gezien) helemaal niks.
    Iedereen kan tegenwoordig meldingen ontvangen via een p2000 dus dat is niet relevant.


    Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat iemand er verkeerde info in zou kunnen zetten, maar het moet niet heel lastig zijn om dat te beveiligen.
    Verder is het alleen maar een hulpmiddel en geen vervanger voor de bestaande middelen.


    Inderdaad het is een hulpmiddel, net zoals een brandkranen kaart dat blijven ze ook gebruiken terwijl er zoveel alternatieve moderne hulpmiddelen zijn. Het p2000 geval is natuurlijk voor bijna iedereen bekend, wat dus ook iedereen zomaar kan lezen.


    Het enigste waar de app dus daadwerkelijk nut voor heeft is het bekijken van plattegronden van gebouwen en auto's etc. Daarvan moet er wel een goede beveiliging komen.
    Denk ook niet dat dit een app zal worden die voor iedereen beschikbaar zal zijn.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!