Beoordeling Portfolio

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het ziet er allemaal een beetje simpel en als een bij elkaar geraapt zooitje uit. Dit komt vooral doordat geen van de elementen goed zijn uitgelijnd. Zo staat er onder sommige afbeeldingen 1 regel tekst, en onder andere weer 4 regels.

Tevens zijn de afbeeldingen van erg slechte kwaliteit en leest het font dat je hebt gebruikt absoluut niet fijn. Ten laatste zie ik ook dat je op maarliefst twee plekken de mogelijkheid geeft om te delen, dit staat ook erg rommelig.

Mijn tip is dus om even helemaal opnieuw te beginnen en ervoor te zorgen dat je vooral op bovenstaande punten let.

• Het eerste wat me opvalt is dat m'n ogen nergens op kunnen focussen als ik je website open. Daarnaast zijn je afbeeldingen van slechte kwaliteit en zijn de zwarte buttons onder de afbeeldingen een beetje te dominant.

• Ziet er al beter uit dan net. Maar nog steeds heb ik een beetje dat ik niet weet waar ik moet kijken, snap de website niet zo goed. Nu na een paar keer gaat het wel.

Het is een beetje onduidelijk wat nou precies je items zijn en wat je ons wilt laten zien met je website. Ik zou als ik jou was wat meer tekst erop zetten met welke functies en talen je hebt toegepast.

• Het is iets verbeterd echter pakt het nog steeds niet. Ik ben ook niet van mening dat je "even een portfolio website in elkaar steekt", dit moet een proces zijn waarin je jouw persoonlijke vaardigheden en stijl terug laat komen in je website.

Maar dat terzijde, als ik op SEO-technisch gebied je website bekijk zie ik ook een aantal pijnlijke zaken terugkomen:
    - Je website redirect niet naar www. en andersom, dit zorgt voor duplicate content.
    - Geen mobiele optimalisatie.
    - Je hebt geen robots.txt & sitemap.xml
    - Je gebruikt geen headings op je website, tevens staat er bijna geen tekst op je website en in verhouding veel te veel afbeeldingen.
    - De Meta description is veel te kort.
    - Keywords... waar?
    - De laadtijd van je website is veel te lang... gemiddeld zo'n 3.21 seconden

En zo zijn er nog een aantal seo-punten die absoluut niet in orde zijn, bovenstaande punten zijn echter het belangrijkste.

• Er zijn bijna geen zoekmachines meer die kijkt naar keywords, omdat er in het verleden misbruik werd gemaakt en steeds meer woorden op de blacklist kwamen.
    http://www.timelessdesign.nl/b…ords-en-zoekmachines-2012

Wat betreft de www of non-www heb je wel gelijk in, echter is een .htaccess oplossing vaak niet genoeg.
    Als de zoekmachine ziet hoe jou pagina werkt (bijv. ?page=voorbeeld) en je nette URL is /voorbeeld/ krijg je als nog duplicate content.
    Onderstaande URL geeft een prima uitleg hoe je dit kan voorkomen.
    http://moz.com/blog/canonical-…-practices-since-sitemaps

Mobiele optimalisatie is volgens mij niet echt een SEO vereiste, is meer een user gemak die je geeft maar je scoort er volgens mij niet beter op, je krijgt natuurlijk wel meer bezoekers.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!