OOP Denkwijze Inlogsysteem

• Beste ICT'ers,

Ik ben op zoek naar een tutorial of script van een inlogsysteem die in OOP is gemaakt.
    Er is geen budget beschikbaar, het enige doel van het script is de denkwijze te leren begrijpen.
    Heb al op het internet gezocht, maar vind veel tegenstrijdigheid.
    Ik heb deze tutorial gevolgd. Hierin staat dat elke class een zelfstandig naamwoord is, bijvoorbeeld 'User' dus. Nu zie ik veel scripts op internet die dit niet volgen.

Hoe moet het wel? Een opbouw in classes zou al genoeg zijn.

Groeten,

Victor

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat er in de tutorial wordt gezegd over de zelfstandige naamwoorden is waar. Alle objecten zijn object (Sherlock), en objecten duid je aan met zelfstandige naamwoorden.

Als jij een loginsysteem maakt heb je te maken met een user. Dit object zul je vrijwel zeker nodig hebben. De user zal alleen hoogstwaarschijnlijk een domeinobject zijn, en daarom niet zelf de methode login() kennen. Kun je geen andere casus bedenken? Deze is een beetje te technisch.

• Ik snap de simpele dingen wel en wil graag verder naar wat nieuws. Het is nu alleen zo dat ik niet weet hoe te beginnen. Ik zou natuurlijk allemaal classes aan kunnen maken.

User

Premium_User extends User

Maar op internet staat bijvoorbeeld gewoon:

Inloggen

Registreren

Ik zou graag eens een goed voorbeeld zien zodat ik wat naslag werk heb.

• Oké, we kunnen eens een poging wagen.

We hebben in ieder geval een gebruiker, en deze zal een gebruikersnaam, wachtwoord en bijvoorbeeld e-mail adres hebben. Daarnaast hebben we om in te loggen een loginformulier. Als dit formulier wordt verzonden, levert dit een request op. Het request dient beantwoord te worden met een response. Laten we voor het afhandelen en het beantwoorden van requests een controller in het leven roepen (denk aan MVC). Dan kunnen we nu maken, een user en een repository waar de users uit worden gehaald en in worden opgeslagen:

Vervolgens een representatie van de request, response en de view:

En dan nog de echte code, de UserController:

Allemaal 'dingen', zoals je ziet. Kun je hier iets mee?

• Okee, bedankt! Ik heb nu al een beter idee van hoe ik verder moet gaan. :)

Ik heb nu even wat geprobeerd met het MVC pattern. Denk ik nu in de juiste richting? Dit is natuurlijk wel de absolute basis en de class User heb ik bijvoorbeeld nog niet toegevoegd.

index.php

controller/loginController.class.php

model/loginModel.class.php

En natuurlijk een voor en na het inloggen pagina.

Met vriendelijke groet,

Victor
    Beheerder ICTscripters

Bewerkt één keer, laatst door victor ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!