Crimegame lay-out rating

  • Beste ICT Scripters,


    Ik ben nu eventjes bezig met een lay-out voor een crimegame.
    Het gaat om de volgende site:
    FreeCrimes.


    Dit 'projectje' is puur om mijn disigning skills op te frissen en te verbeteren, dus ik ga er verder niks mee doen ofzo.
    Momenteel werk ik namelijk aan een consultancy-portal voor een bedrijf wat in ASP.NET geschreven moet worden, en ik wil ervoor gaan zorgen dat het design daarvan er modern en strak uit komt te zien.


    Mijn vraag is dus nu aan jullie: wat vinden jullie er (tot nu toe) van?
    Zouden jullie mij een rating 0/10 willen geven en eventueel tips erbij?
    (Afkrakende reacties zonder feedback heb ik niks aan en worden dus ook genegeerd) :thumbdown:


    Alvast bedankt!


    Met vriendelijke groet,


    Nick.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als ik mag errlijk zijn die menu rechts vindt ik niet zo mooi erbij.


    En die copyright, waarom zo laag? Ik bekijk dit nu op de ipad en om ze te zien moest ik naar beneden scrollen, voor de rest ziet het er goed uit

    Over dat menu vind ik wel dat je gelijk hebt. De lay-out daarvan moet ik ook nog aanpassen.
    Verder heb ik de footer inderdaad wat te laag staan, maar dit komt omdat ik in de css de html en body op 100% heb staan.
    Als ik dit verlaag waardoor de footer gewoon zichtbaar is zonder te scrollen, krijg ik alleen nog maar de bovenste helft van mijn Iframe te zien.
    Ik moet nog een maniertje zien te vinden om dit te fixen.


    Bedankt voor de feedback ;)

  • Over dat menu vind ik wel dat je gelijk hebt. De lay-out daarvan moet ik ook nog aanpassen.
    Verder heb ik de footer inderdaad wat te laag staan, maar dit komt omdat ik in de css de html en body op 100% heb staan.
    Als ik dit verlaag waardoor de footer gewoon zichtbaar is zonder te scrollen, krijg ik alleen nog maar de bovenste helft van mijn Iframe te zien.
    Ik moet nog een maniertje zien te vinden om dit te fixen.


    Bedankt voor de feedback ;)


    feedback is met plezier gegeven, indien je al verder zit kan je het opnieuw vragen ;)

  • Ik vind dit geen mooie layout. Het ziet eruit als 10 losse stukken die op je pc stonden en die je aan elkaar hebt geplakt. Niks loopt echt mooi in elkaar over. Menu is helemaal uit z'n fatsoen getrokken (Google Chrome). Het login blok is één grote rotzooi. Dat zijn losse elementen die niet bij elkaar passen. De footer past weer bij het login blok. Ik zie niet echt een thema door je hele site.


    Dit is wellicht je eerste design. Gewoon blijven oefenen, want zo word je beter! Mijn mening was misschien wat hard, maar zo weet je wel waar je aan toe bent ;) Gewoon door blijven designen en dan kom je een keer op een mooie layout.

  • Zorg ervoor dat je in een stijl gaat werken. Je gebruikt nu ongeveer 3 verschillende stijlen door je hele template. Zorg ervoor dat je dit omzet naar 1 stijl. Op deze manier zal je ontwerp een geheel lijken, wat op dit moment niet zo is.


    Daarnaast gebruik je meerdere lettertypen (TNR en Arial?), wat er ook erg lelijk uit ziet.


    Zorg er dus in eerste instantie voor dat je het een geheel maakt, in plaats van losse gedeeltes dan wil ik er met alle plezier nog wel eens naar kijken.


    Als dit je eerste ontwerp is ben je in ieder geval aardig op weg, want ik heb wel eens ergere eerste ontwerpen gezien.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Daarnaast gebruik je meerdere lettertypen (TNR en Arial?), wat er ook erg lelijk uit ziet.

    Zou ook een pakket.
    Meestal neem ik de keuze altijd uit Arial of Times New Roman (TNR) die vind ik fijn en overzichtelijk.



    Bedankt iedereen voor de feedback! Ik zal nog een postje op het forum doen wanneer ik een versie 2 heb

    Al enig idee wanneer versie 2 uitkomt?
    Dit zal neem ik aan de eerste versie met de punten zijn?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!