Hoi leden,
Laatste tijd heb ik veel last op me site dat mensen beweren dat andere spelers bots gebruiken. Helaas kan ik dit niet controleren.
Is er hier een manier voor?
Groeten,
Jeffrey
Hoi leden,
Laatste tijd heb ik veel last op me site dat mensen beweren dat andere spelers bots gebruiken. Helaas kan ik dit niet controleren.
Is er hier een manier voor?
Groeten,
Jeffrey
Ik denk het wel.
Even zoals anderen spellen een code voor dingen instellen.
zoals een combinatie. Steeds verschillend.
Dit kan je alleen controleren op eigen gevoel, dus als iemand, als het gaat over maffia, ineens veel contant geld heeft dat hij dat een bot gebruikt.
Maar voor zover ik weet kun je dit niet met een bepaald programma controleren.
Om te voorkomen dat mensen bots gebruiken is gebruik maken van captcha.
Spelers monitoren met datums/tijden erbij.
Een bot zal altijd op deze tijden dingen uitvoeren.
Zo kan je ze eruit halen.
Verder zoals aangegeven een soort van captcha systeem
Zoals al word gezegd kan je hiervoor een captcha gebruiken.
Ook heb ik ooit eens een script gemaakt (Niet voor maffia) dat keek of de gebruiker veel/vaak geld overmaakte. Dus bijvoorbeeld of diegene iedere dag een hoeveelheid ergens heen overmaakte en of hij na het overmaken minder geld had dan xx bedrag. Ik had dus voor de administrator een extra optie dat hij mogelijke bots kan zien.
Ook altijd handig even de IP's vergelijken. Dit is natuurlijk niet altijd het geval, maar er zijn altijd wel mensen bij die via andere accounts geld overmaken.
--
Wat Swaffelaar zegt is misschien ook een goed idee. Vergelijken wanneer iemand geld overmaakt met zijn vorige. Als dit op hetzelfde tijdstip is....
Je kan ook altijd de access logs van je website gaan uitpluizen.
Als je verdacht gedrag ziet, een speler met veel geld bv, zijn ip opzoeken en dan met dat op door de access logs zoeken.
Zie je heel veel gelijkaardige requests, die kort na mekaar volgen, binnen de seconden, dan gebruikt hij waarschijnlijk een bot.
Voor de zekerheid ook even vergelijken met andere spelers, als deze dit gedrag niet vertonen op die pagina, ben je zeker dat er iets fout is.
Koen,
Hoe kan ik de access logs zien van mijn website?
EDIT heb het gevonden.
Is dit dan een voorbeeld dat er bot wordt gebruikt?
*** - - [03/Apr/2013:13:49:53 +0200] "GET /attack/wild/wild-finish.php?aanval_log_id=240184&sid=0.5755216080183514 HTTP/1.1" 200 394 "http://www.pokegen.nl/index.php?page=attack/wild/wild-attack" "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)"
*** - - [03/Apr/2013:13:49:53 +0200] "GET /sleep.php?sleep=0.1&sid=0.9948120682192554 HTTP/1.1" 200 256 "http://www.pokegen.nl/index.php?page=attack/wild/wild-attack" "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)"
*** - - [03/Apr/2013:13:49:53 +0200] "GET /index.php?page=attack/attack_map HTTP/1.1" 200 5224 "http://www.pokegen.nl/index.php?page=attack/wild/wild-attack" "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)"
Lijkt me wel.. je kan niet op 3 plekken tegelijk zijn.
Kijk uit:
Zijn de pagina's niet met elkaar verbonden? In mijn ogen voeren ze alle 3 hetzelfde uit op een pagina.
Als het een include is op de pagina wordt dit natuurlijk binnen minder dan 1 seconde verwerkt.
Zou dus even goed kijken wat hij/zei precies doet.
Je kan beter gewoon gebruik maken van random captcha's welke ingevuld moeten worden voordat je een andere pagina op de website kunt bezoeken. Niet moeilijk te scripten en bijzonder effectief tegen bots.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!