Programma's te zwaar grafische kaart

• Hallo,

eergisteren is mijn grafische kaart doorgebrand/kapot gegaan.
    Nu heb ik nog garantie en heb ik hem ook terug gebracht naar de winkel.

Ik krijg hem over ong. vier weken terug,mijn vraag is nu,hoe kon het zijn dat mijn grafische kaart is doorgebrand?

Wat voor programma's ik gebruikte en bijna altijd open stonde:
    Google Chrome
    FileZilla
    Dreamveawer CS6
    Illustrator CS6
    Photoshop CS6

Zelf denk ik dat het aan Photoshop of aan Illustrator ligt,maar de genoemde programma's liepen zelf nooit vast. Ik kon zonder dat ik problemen had er mee gewoon werken.

Ik heb een Packard Bell: Specificaties

Het enige wat anders is:
    Processor: Intel Celeron
    Grafische Kaart: Intel HD Grapichs
    Opslagcapaciteit: 460 GB

Hoe zou ik dit zelf in de toekomst kunnen voorkomen,en wat zou ik uit het bovenstaande niet meer moeten gebruiken?

Bij voorbaat dank.

• Dit zijn geen zware programma's voor zo'n kaart...
    Verder draaien veel programma's zodra ze niet zichtbaar zijn op je scherm / actief zijn aangeklikt op een soort van idle-modus waardoor dit voor je graphische kaart geen stroom etc. gebruikt. Photoshop / Illustrator word pas zwaar bij het aanpassen van foto's (renderen)

• Hallo,

Zit in je pc een Intel HD Graphics of die van AMD?

In het geval van die van Intel, dan zit de GPU op je processor. Wat zou moeten betekenen dat je processor is doorgebrand, wat me erg sterk lijkt aangezien bijna alle laptops hier een beveiliging op hebben zitten. In dit geval ben ik ook zeer benieuwd hoe men op die conclusie is gekomen van dat deze is doorgebrand.

Verder hebben alle bovengenoemde programma's zo goed als niks met de GPU te maken, allen gebruiken voornamelijk de CPU.

Mvg,
    Tim

• Hallo,

bedankt voor je reactie Tim.

Ik heb inderdaad een Intel,verder werd mij verteld dat het of aan mijn grafische kaart ligt of aan mijn beeldscherm.

Ik gokte dat het aan mijn kaart lag omdat ik bovenstaande programma's gebruikte.
    Verder had ik een keer gemeten of mijn GPU "heet" werd en toen was het volgens mij 45 graden.

• Hallo,

45 graden is niet meer dan normaal. Mijn GPU heeft een temperatuur van 40 graden net na het opstarten. Dit terwijl het een zwaardere ventilator heeft dan de stock en dat de kast drie 2000mm fans en twee 1200 mm fans heeft. Oftewel, daar zou niks mee aan de hand moeten zijn. Ook de programma's niet zoals ik zei.

Wat is het exacte probleem? Wat gebeurd er precies? Heb je het op een extern scherm getest?

Als je in de omgeving van Amsterdam woont moet je even langskomen bij http://www.pcrider.nl Dan kan er naar gekeken worden.

Mvg,
    Tim

• Nogmaals bedankt voor je reactie.

Allereerst toen het probleem was voorgekomen was het zo dat mijn scherm in strepen(lastig uit te leggen) werd verdeeld.

Ik dacht het gewoon tijdelijk was en liet het gewoon zo,de volgende dag startte ik mijn laptop op en krijg geheel wit beeld met gekleurde stipjes in het beeld.

Vervolgens deed ik hem weer uit en startte het opnieuw op,kreeg heel vervaagd in het scherm "Packard Bell" te zien,verder kreeg ik niks meer te zien en kon ik ook niet verder.

Ik heb de laptop zelf al gebracht naar de winkel(BCC Nijmegen) en er werd daar niet gekeken naar de laptop maar gelijk opgeborgen om het te versturen naar de fabrikant.
    Ik heb het zelf helaas niet op een ander scherm getest.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!