coekies

  • Beste ICT'ers,


    Ik heb een vraag. Ik zie dat heel veel website's cookie meldingen gebruiken, in die cookie melding moet je akkoord geven dat je cookies accepteert.


    Nu was mijn vraag is dit bijv. ook verplicht voor een maffia spel en/of een schilder stukadoor bedrijf?


    Zo ja waar en hoe kan ik zo'n melding laten komen op de website dat mensen akkoord moeten gaan etc.

    Mvg Christoffer



    Bezig met me 3 sites.
    Zit meer tijd in dan ik had gedacht.
    ;):cheer:(c)(c)

    Bewerkt 2 keer, laatst door Willem ().

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Deze vraag is eerder gesteld.


    Op elke site waarvan de server in nederland staat (volgens mij) dienen bezoekers officieel eerst akkoord te gaan voordat de website cookies mag plaatsen.


    Verbeter me als ik het fout heb :P


    Hallo,


    Dan hierbij de verbetering:
    Niet enkel de servers, bedrijven en personen die eigenaar zijn van een website natuurlijk ook.
    Verder geld dit enkel voor non-systeem cookies. Dus cookies die niet nodig zijn om het systeem functioneel te houden.


    Hoe op te lossen:
    Maak er een script voor? ;)
    Of zie http://123privacy.nl


    gofie,
    Volgende keer gelieve correct Nederlands te gebruiken. Het zit vol met fouten. Zie ik dit weer dan sluit ik je topic tot deze verbeterd is.
    Nu ook aanpassen aub. Als ik morgen terugkom en deze is niet aangepast of als je post en deze is niet aangepast gooi ik er alsnog een slot op.


    Mvg,
    Tim

  • Het maakt inderdaad niets uit wat voor website je hebt.


    Zo lang jij gebruik maakt van cookies (of je nou een eenmanszaakje hebt, een miljardenbedrijf, of een freelancer bent) moet je je aan deze regel houden.


    Dus gebruik jij bijvoorbeeld Google Analytics, dan zul je dit moeten aangeven op je website en mensen moeten hier toestemming voor geven.


    Of dit belachelijk is? Tuurlijk, maar daar kunnen wij niets aan doen.


    Wil je je verder verdiepen, dan kan je uiteraard even via google zoeken naar de 'cookiewet'.


    Ik heb alvast 1 belangrijke bron voor je, waar je veel informatie vindt over deze wet:
    http://www.dreamsolution.nl/bl…ieuwe-cookiewetgeving.php


    Hopend je zo voldoende te hebben geïnformeerd.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Hallo,


    Topic gesloten omdat beginpost dermate slecht Nederlands is dat het slecht te lezen is. Volgens het reglement moet dit in duidelijk Nederlands geschreven worden. Nu na aanpassing van de TS is dit nog steeds niet.


    Topic kan weer open gaan als TS topic weer voldoende aanpast en mij dan een berrichtje stuurt.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!