Layout tips en verbeterpunten

  • Hallo allemaal,


    Ik heb de afgelopen paar dagen een beetje zitten spelen met Photoshop. Dat is niet naar verwachting toch tot een redelijk resultaat gekomen. Nu ben ik benieuwd of jullie tips en verbeterpunten hebben. Dit is mijn allereerste layout gemaakt met photoshop en een aantal dingen lukten nog niet helemaal. Graag geen reacties dus als er iets niet helemaal gecentreerd staat.


    Hoogte: 1920px
    Breedte: 1080px
    Resolutie: 72 pixels per inch


    Groeten,


    Victor

  • Beste ,


    Dit is gewoon een beginsel , het hoort zeker niet thuis in de web 2.0 of 3.0 , een eerste template kan je niet raten of waarde geven. Verbeter gewoon je skills zonder elke layout die je maakt te laten zien.


    Groeten.

  • Laat die laatste zin maar weg.. heb je hier ooit een layout van mij gezien? Ik vraag om een klein zetje in de juiste richting, want ik weet op dit moment niet op welk punt ik kan verbeteren. Kleur, overloop, grootte. Natuurlijk snap ik dat dit nog niet goed is, maar ik had toch wel iets meer hulp verwacht dan alleen maar "Verbeter je skills". Want die skills zijn op dit moment nauwelijks aanwezig en zullen er ook nooit zijn als ik niet beter weet.

  • Tips die in mijn optiek handig zijn:

    • Geef de site een titel naam
    • Maak de menu tekst wat kleiner
    • Zorg ervoor dat je 1 en dezelfde lettertype gebruikt voor dat alles
    • Maak een herkenbare logo
    • Probeer wat meer te experimenteren in kleurgebruik en met de photoshop tools
    • volg een paar photoshop tutorials Vb: http://www.graphstock.com/temp…-web-2-0-wordpress-theme/
    • Observeer wat andere designers doen via youtube filmpjes
    • Denk na wat de bedoelingen/doelen van de site zijn en concentreer je erop


    Succes :)


    scarface
    men is hier om te leren.
    Als je wilt dat diegene zijn skills wilt verbeteren, dan moet je hem ook de fouten en verbeterpunten aanwijzen.
    Skills verbeteren komt je natuurlijk niet aanwaaien want je weet niet hoe en wat.

    Met vriendelijke groet,
    Ismail
    enthousiaste game developer

    Bewerkt één keer, laatst door ismail123 ().

  • Tips die in mijn optiek handig zijn:

    • Geef de site een titel naam
    • Maak de menu tekst wat kleiner
    • Zorg ervoor dat je 1 en dezelfde lettertype gebruikt voor dat alles
    • Maak een herkenbare logo
    • Probeer wat meer te experimenteren in kleurgebruik en met de photoshop tools
    • volg een paar photoshop tutorials Vb: http://www.graphstock.com/temp…-web-2-0-wordpress-theme/
    • Observeer wat andere designers doen via youtube filmpjes
    • Denk na wat de bedoelingen/doelen van de site zijn en concentreer je erop


    Succes :)


    Ontzettend bedankt met dit! Hier kan ik iets mee.


    - Die is er, maar geblurred en ook niet erg groot. Hier ga ik even mee experimenteren.
    - Welk menu bedoel je dan? Het bovenste of het donkerbruine blok?
    - Als het goed is, is alles dezelfde lettertype. Zal ik even naar kijken.
    - Hier heb je helemaal gelijk in. Ga ik ook zeker doen. :)
    - Ik wilde het graag een beetje een bruine tint geven en het moest niet te druk worden. Heb hier wel mee geëxperimenteerd, maar kwam niet tot een goed resultaat. Heb ondertussen op google een goede site gevonden met kleurenschema's en daarmee ga ik aan de slag. Mag ik vragen welke tools dan bijvoorbeeld handig zijn? Dan zoek ik daar even wat tutorials over op. ;)

  • Ontzettend bedankt met dit! Hier kan ik iets mee.


    - Die is er, maar geblurred en ook niet erg groot. Hier ga ik even mee experimenteren.
    - Welk menu bedoel je dan? Het bovenste of het donkerbruine blok?
    - Als het goed is, is alles dezelfde lettertype. Zal ik even naar kijken.
    - Hier heb je helemaal gelijk in. Ga ik ook zeker doen. :)
    - Ik wilde het graag een beetje een bruine tint geven en het moest niet te druk worden. Heb hier wel mee geëxperimenteerd, maar kwam niet tot een goed resultaat. Heb ondertussen op google een goede site gevonden met kleurenschema's en daarmee ga ik aan de slag. Mag ik vragen welke tools dan bijvoorbeeld handig zijn? Dan zoek ik daar even wat tutorials over op. ;)


    Het bovenste menu bedoel ik, en dat donkerbruine blok moet dat een slider voorstellen?


    Het is niet de tools die het maakt, het is wat jij met de tools doet.
    De tools zijn er om te helpen je doel te bereiken.
    Ik zou meer vragen stellen als; waar moet je op letten als je een web layout gaat maken?
    En ook vragen aan jezelf stellen als:
    Hoe kan ik er voor zorgen dat bezoekers op me site blijven?
    De zogenaamde 10 seconde regel, bezoekers kijken gemiddeld 10 seconde of het is wat ze willen of niet. Hoe kan je ervoor zorgen dat ze in een opslag zien waar ze voor komen?
    Is de site herkenbaar?


    Als inspiratie en ideeën bron kan je rondkijken op http://www.cssmania.com
    Daar vind je professionele layouts.


    Waar ik vroeger veel van heb geleerd is, zien hoe anderen het doen en waar hun op letten.
    Ook hun persoonlijke mening over iets vragen.


    Ik hoop dat je nu een betere kijk hebt op het designen van je layouts, je gaat de goede kant op en succes!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!