Live recording,

• Beste leden,

Ik wil mijn computer wat upgraden + ik wil live mijn beeldscherm gaan uitzenden via XSPLIT en twitch.tv,ik wil zo snel en goed mogelijk beeld + dat ik het niet eens merk in de game's. Nu krijg ik rond de 60 fps hoe krijg ik dit naar de 100 ?

Wat heb ik :

Amd Phenom(tm) II X6 1100T 3.31 ghz,
    Asus crosshair iv-extreme moderbord,
    Radeon HD 6970 2 gb gddr5,
    8 Gb corsair 2000 mhz geheugen,

Dit wil ik wat opkrikken naar meer geheugen processor weet ik nog niet , heel mischien nog een sterkere video kaart of er nog 1 bij.

Ik wil mijn computer helemaal voluit kunnen draaien zonder problemen/lag , mischien ook zo een kaart kopen waarmee je beter kan live streamen.

Groeten,.

• Voor meer fps kan je overgaan naar crossfire/SLi of een sterkere kopen :)

Vergeet niet dat fps ook game afhankelijk, settings afhankelijk, achtergrondproces afhankelijk en resolutie afhankelijk zijn. Dus dat je bij 1 spel 60 hebt en de ander 100.

Overigens, je wilt geen 100. Je zult het verschil namelijk niet zien. 60 is prima.

CPU verbeteren / RAM verbeteren zal weinig uithalen.

Heb je al een SSD?

• Ja zeker heb ik SSD , en wat voor videokaart raad jij mij dan aan ? / en en wat voor cpu ?> Ps , mijn budget licht rond de 1700 euro voor de upgrade's dus er mag wel een goeie sterke videokaart komen.

Wil graag ook watercooling , heb daar al een tijdje over zitten speculeren met een vriend van mij.

Ik wil ook een VM kunnen draaien dus ga mischien ook 32 gb ram kopen.

• Een VM kan je al goed draaien met 4 GB.

CPU acht ik niet nodig. Overigens ben ik wel zelf meer een Intel fan, die leveren betere CPUs. Zijn misschien wel iets duurder dan AMD.

Wat voor SSD? Indien OCZ raad ik je meteen aan een andere te nemen.

Ikzelf heb waterkoeling voor mijn CPU, H80 van Corsair. werkt goed. Kan wel veel lawaai maken in hoogste stand. Maar koelt zeer goed. Niet dat ik het echt nodig heb gehad. Met een overclock naar 4.5 Ghz wordt die 73 graden bij HyperPi.

Van videokaart waterkoeling weet ik niet veel af. Maar voor actieve waterkoeling moet er wat gesleuteld worden dacht ik.

HD 7990 GPU van AMD of GTX 690 van Nvidea. Heb zelf AMD maar wil overstappen naar Nvidea. Zijn de beste kaarten op de markt dacht ik. Kosten 1000 euro elk ongeveer.

• Ja klopt , heb dit al 1 x eerder gedaan voor een vriend. Je kan gewoon op youtube een filmpje zoeken hoe je het coolblock erop vast monteert. Mischien ga ik wel over op full intel zal morgen wel eens kijken wat intel mij te bieden heeft.

Dus de intel hexa core is beter dan een amd octa core ?

• Aantal cores zegt niet alles. Techniek erachter is ook zeer van belang. Ook moet je er bij stil staan dat je bijna nooit alle cores gebruikt. Ook een quad core wordt niet altijd volledig gebruikt.

Als je het over een videokaartkoelblok hebt. Zorg er voor dat deze actief is, passief zal niet goed koelen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!