Simpel foutje

• Hoi,

Waarschijnlijk is het heel simpel maar ik kan hem niet vinden..

Ik krijg de volgende error:

PHP
    You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'date`)VALUES(7, 14, , , NOW())' at line 1

Mijn stuk code:

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `meldingen`(`melder`, `gemeld`, `toelichting`, `reden, `date`)VALUES(".$user_info['id'].", ".$reported.", ".$toelichting.", ".$reden.", NOW())") or die(mysql_error());

Cheers,
    Jeffrey

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • PHP
    mysql_query("INSERT INTO `meldingen`(`melder`, `gemeld`, `toelichting`, `reden, `date`)VALUES(".$user_info['id'].", '".$reported."', '".$toelichting."', '".$reden."', NOW())") or die(mysql_error());

Als het om strings gaat moet je er natuurlijk wel '' omheen zetten. Verder had je het kunnen zien doordat
    7, 14, , , NOW())

na 14 allemaal lege dingen zijn.

• Citaat van Luc
    PHP
    mysql_query("INSERT INTO `meldingen`(`melder`, `gemeld`, `toelichting`, `reden, `date`)VALUES('{$user_info['id']}', '$reported', '$toelichting', '$reden', NOW())") or die(mysql_error());

Als het om strings gaat moet je er natuurlijk wel '' omheen zetten. Verder had je het kunnen zien doordat
    7, 14, , , NOW())

na 14 allemaal lege dingen zijn.

Als je de error had bekenen had je kunnen zien dat de fout voor `date` stond. In dit geval mist er een ` achter `reden

Correcte query:

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `meldingen`(`melder`, `gemeld`, `toelichting`, `reden`, `date`)VALUES('{$user_info['id']}', '$reported', '$toelichting', '$reden', NOW())") or die(mysql_error());

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Nou sorry dat ik om kwart over 7 's morgens nog niet zo goed wakker ben??

om de beste query maar te maken:

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `meldingen`(`melder`, `gemeld`, `toelichting`, `reden`, `date`)VALUES(".$user_info['id'].", '".$reported."', '".$toelichting."', '".$reden."', NOW())") or die(mysql_error());

Dit is het netst om te gebruiken, vergeet verder niet om sql beveiliging toe te voegen zoals mysql_real_escape_string();

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!