• Ik zou graag vragen of iemand weet hoe ik op minecraft kan spelen.

Ik kan er al op maar alleen loopt deze altijd vast.
    Wat kan ik doen zodat dit niet gebeurt.
    ik dacht door te weinig geheugen op mijn computer als ik hem via browser wil spelen
    Maar een vriend zegt dat het daar zeker niet aan ligt ?

Alvast bedankt

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Kijk naar het proces javaw.exe en hoeveel dat gebruikt, als dat nonstop 100% heeft dat alles vastloop is er een probleem.
    Daarnaast update directx9c, voor alle bijdehandjes waaraan ik hier geen tijd wil verspelen, directx10 en hoger heeft niet alle goede runtimes van de vorige erbij, meerdere malen zelf en ook bij andere bevonden dat het spel hierdoor gelijk vast kan lopen.

• Yoichi, Minecraft is Java en hangt niet veel af van een videokaart.
    Waarom het zo traag loopt is omdat zoals ik al zei, Java wordt gebruikt. Minecraft vraagt een goede processor en aardig wat werk geheugen (minimaal 512 MB vrij, anders kun je crashen).

Kortom, ik raad je minimaal een dual-core voor 30 tot 40 FPS aan.
    Anders een quad core die je boven de 60 fps kan krijgen (AMD X4 of i5).

• Citaat van buffy

Yoichi, Minecraft is Java en hangt niet veel af van een videokaart.
    Waarom het zo traag loopt is omdat zoals ik al zei, Java wordt gebruikt. Minecraft vraagt een goede processor en aardig wat werk geheugen (minimaal 512 MB vrij, anders kun je crashen).

Kortom, ik raad je minimaal een dual-core voor 30 tot 40 FPS aan.
    Anders een quad core die je boven de 60 fps kan krijgen (AMD X4 of i5).

Hallo bijdehandje, heeft er wel mee te maken want genoeg mensen hebben het als probleem oplossing gevonden en ik kan het je zo laten testen.
    Perfect voorbeeld is op een XP PC Direct X10 zetten en Minecraft doet het niet meer, dus zeg niet dat het er niks mee te maken heeft.
    Alstu bijdehandje.

• Dat jij apart anders bent is te merken, je bent altijd negatief en je weet waarschijnlijk niet eens waar ik het over had ofwel? Ik speelde Minecraft, geprobeert op 1 core slome zooi. Hing vast, kon je niet spelen. Toen op een pentium 4, kon het spelen met lagg enz.
    Dat het vast blijft hangen is dat de CPU het waarschijnlijk niet trekken kan.

• Citaat van buffy

Dat jij apart anders bent is te merken, je bent altijd negatief en je weet waarschijnlijk niet eens waar ik het over had ofwel? Ik speelde Minecraft, geprobeert op 1 core slome zooi. Hing vast, kon je niet spelen. Toen op een pentium 4, kon het spelen met lagg enz.
    Dat het vast blijft hangen is dat de CPU het waarschijnlijk niet trekken kan.

Dat kan ook, maar dan zou z'n hele PC moeten vastlopen of absoluut traag worden.
    Ik zeg alleen dat het een optie is jij sluit hem gelijk uit.

Het jammer aan wat je zegt is dat ik helaas wel weet waar ik het over heb, als jij vindt dat ik altijd negatief ben is dat jammer voor jou. Ik ben altijd eerlijk, niet altijd aardig maar dat ligt aan jezelf hoe je daar mee omgaat.
    Als er een keer iets is om positief over te zijn op deze site zal ik dat zeker doen, alleen dat moet nog steeds een keer voorkomen.

• Dan nog, je kunt wat aardiger zijn tegen andere.
    En het hoeft niet, ik weet toevallig dat hij een zeer trage en oude computer had waarvan ik zeker weet dat hij Minecraft niet normaal kan spelen. Of uberhaubt kan openen.
    De conclusie blijft alsnog, de computer kan Minecraft niet trekken.

• Mijn pc is +- 5-6jaar oud met maar 4-5gigabytes ruimte en er wordt weinig geupdate maar als er een nieuwe versie van java is doen we dat

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 06.07.12 17:36:56:
    Ik heb een bureaublad programma ervan.
    En als ik open geeft het deze error:

• Wat dat betekent is dat je een slechte videokaart hebt en/of de verkeerde drivers. Dit gebeurt meestal bij de oudere en slomere computers, ik wed dat dit een intel GMA is. Zoja dan is er ergens een hotfix die je even moet googlen.

• Vicini als je pc meer dan 4gb geheugen heb en dus 64-bit versie is moet je even deze tutorial volgen.

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

Ik had dat probleem had ik ook want ik heb 16Gb geheugen in mijn computer zitten.
    Is het trouwens wel de originele versie?

Doe anders even de test.

http://www.systemrequirementsl…lysis.aspx?name=Minecraft

hier een voorbeeld hoe dat er uit moet zien ongeveer :
    http://www.crime-ware.nl/minecraft-test.png

scarface dat kan veel makkelijker zoek voor je video drivers in je start balk naar zoeken vul daar in Dxdiag en werkt dat niet Dxdiag.exe dan kun je alles van je pc zien.

voorbeeld hoe dat er uitziet.

http://www.crime-ware.nl/minecraft-test2.png

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!