Windows live mail beleid

  • Beste,


    Ik ben een testmail aan het ontwerpen die een .html bestand met gegevens vult en dit vervolgens mailt.
    Op die manier krijg ik dus altijd een nette mail binnen.


    Echter kom ik op wat fouten:


    - Outlook, stuurt hem 2x en heeft onnodig veel ruimte geen idee waarom.
    - Windows live mail, stuurt hem 2x en verstuurd de HTML bron + headers.


    Iemand enig idee wat ik hier fout doe?

  • Is er de mogelijkheid dat een copie mail wordt gestuurd wanneer er wordt gewerkt met exchange wilt dit wel eens gebeuren daarnaast een .ost + .pst bestand gecombineerd wilt dit ook wel eens veroorzaken (zijn beide outlook bestanden). Hotmail staat bekend erom dat hij af en toe een html nou niet echt lekker wilt pakken.


    Daarnaast variables met een .html bestand? dan heb je vgm toch .phtml of zo iets toch nodig puur .html zal hij <!-- --> niet zien als bijv. een include?

  • en dit staat allemaal in 1 bestand? Aangezien <link .. > sowieso al niet gaat werken omdat de locatie's dan totaal fout gaan, daarnaast stuurt hij ze bij beide dubbel? En verder verstuur je het maar ook naar 1 adres en staat nergens automatisch ingesteld van dubbel mailen?

  • Het HTML staat in een bestand, er is maar 1 afbeelding nodig maar daar gebruik ik de volledige link voor aangezien niemand een kopie op de exact zelfde plaats heeft.


    Outlook en Live mail ontvangt de mail 2x, begin het idee te krijgen dat de functie 2x wordt uitgevoerd.



    Edit:
    Dubbele mail is opgelost, gebruikte 2x de To:.
    1x in de headers en een keer in de functie zelf.


    Enkel de HTML is nog steeds plat, de headers worden daarbij ook plat weergeven in de mail.

  • Content-type: text/html; charset=iso-8859-1, zo staat hij hopelijk wel ingesteld? De charset kan eventueel nog aangepast zijn, maar verder zal de content-type wel naar text/html moeten staan anders zal de mail het al helemaal nooit snappen.

  • PHP
    <?php
    $headers   = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
    $headers  .= 'X-Mailer: PHP v'.phpversion(). "\r\n";
    $headers  .= 'Content-Transfer-Encoding: 8bit'. "\r\n";
    $headers  .= 'X-Originating-IP: '.$_SERVER['REMOTE_ADDR']. "\r\n";
    $headers  .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
    ?>


    Dit zijn de standaard headers die hij mee verstuurd erop.


    CP verwijderd de \ bij r & n maar die staan er wel.

  • probeer deze eens:

    PHP
    $headers	 = 'From: ' . $website_naam . ' <' . $eigen_emailadres . '>' . PHP_EOL;
    $headers	.= 'Reply-To: ' . $naam_verzender . ' <' . $email_verzender . '>' . PHP_EOL;
    $headers	.= 'Return-Path: Mail-Error <' . $error_emailadres . '>' . PHP_EOL;
    $headers	.= ($bcc_emailadres != '') ? 'Bcc: ' . $bcc_emailadres . PHP_EOL : '';
    $headers	.= 'X-Mailer: PHP/' . phpversion() . PHP_EOL;
    $headers	.= 'X-Priority: Normal' . PHP_EOL;
    $headers	.= ($html) ? 'MIME-Version: 1.0' . PHP_EOL : '';
    $headers	.= ($html) ? 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . PHP_EOL : '';

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!