Herinstalleren

• Beste leden,

ik heb een vraag omtrent het herinstalleren van Windows via een .iso.

Ik open dit wel via een .rar, open de .exe, dus de setup. Dus zoals een installatie programma enzoverder. Herinstalleren is géén probleem. Heb wel een ander probleem. Ik wil alles eraf gooien zal ik maar zeggen. Heb er nu nog Windows XP, en vorige Ubuntu enzoverder. Hoe kan ik dit dan doen ?

Alvast bedankt.

Ps: ik dacht door het op een cd te branden, maar andere oplossingen zijn welkom !

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je krijgt een optie tot behouden van oude windows of een compleet nieuwe installatie (je verliest dan wel alles).

Als je kiest voor een kopie achter laten krijg je een mapje in je C:\ schijf genaamd: windows.old.
    Let wel op dat die niet meer te gebruiken is, wel kan je er foto's en dergelijke terug vinden.

Windows XP had inderdaad een optie "Formateren" dit is vanaf Vista niet meer.
    Het is gebruiks vriendelijker geworden waardoor zelfs jij het kan snappen.

Mocht je nog meer vragen hebben weet je me MSN ;)

• Dus via winrar kan je het ook zo doen ? Dus zonder CD ? Want heb nu al 2 mappen Windows old en old000.

Dus nu weer opnieuw installeren, want ik herinner me wel dat ik een schijf moest kiezen als partitie, maar dan werd er een 'back-up' gemaakt en dat wil ik dus niet.

• Ik zou gewoon 2 usb's nemen of 1 grote, al je file's die je nog nodig hebt er op zetten en ook je windows of als je meerdere hardeschijven hebt kopieeren naar een andere hardeschijf en opstarten met je usb (waar je nieuwe os moet opstaan)

PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)

Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!

Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

• Een usb booten is geen enkele uitleg van toepassing nodig, dit doe je gewoon zoals cd boot.
    (Ik weet niet hoe dit juist met jou pc moet want ik weet geen merk of dergelijke)

PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)

Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!

Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

• Welke windows heb je nu ? als je 7 of 8 hebt kan je gewoon het instaleeren via het buro blad (de installer runnen), anders moet je een usb maken en windows 7 met dit programma erop planten : http://emea.microsoftstore.com…oadprogramma-voor-USB-dvd

@randy denk even 2 x na voordat je zoiets zegt het is niet helemaal hetzelfde je moet je usb ook nog voorberijden om als boot usb te dienen de tool doet dit al voor je btw.

Het lijkt totaal niet op wat je met een dvd doet beetje raar deze reactie.

De usb moet ook worden geformateerd naar fat-32 volgens mij voordat je ook maar iets doet.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!