Inloggen met sessies (en cookies?)

• Ik ben nu voor de eerste keer een login aan het maken. Voorheen pakte ik altijd een werkende login, maar wil het nu toch zelf proberen.

Ik heb dat hij de gegevens controleert. Dat werkt allemaal, maar hoe maak ik nu een sessie? Ik heb op internet wel gelezen hoe het werkt, maar dan krijg ik steeds parse error's en snap ik het helemaal niet meer.

Kan iemand helpen?

• Bv:

• Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in /home/a3285623/public_html/pagina/login.php on line 20

die kreeg ik net ook, wat er op wijst dat de if-else constructie niet juist is maar hoe dan?

• Heb het geprobeert maar is nog niet goed, ben ook volledig in het leerprocess !

• waarom 1 == 1? dan kan er toch net zo goed niks staan?

zo bedoel jij? werkt ook niet

• Heb je code wat vrolijker gemaakt, kijk naar de laatste } tags en vraag je zelf af wat ze sluiten? Bij niks haal je ze weg, anders laat je ze staan. (Dan heb ik het over de laatste 3 afsluit tags)

Zie ook: http://www.tizag.com/mysqlTuto…sql-php-sql-injection.php

• [offtopic]Beetje late reactie, is niet meer relevant. Had niet gezien dat er een tweede pagina was.[/offtopic]

scarface,

Inderdaad, wat Ferhat zegt. Elke website die jij momenteel bezoekt zullen hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van cookies. Cookies is niks ouderwets aan, ik weet niet waar jij dat verhaal vandaan haalt. Maar het klopt in iedergeval niet.

De veiligheid van cookies hangt helemaal af van hoe de webdeveloper de informatie opslaat in de cookies.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Aangezien het toch een veel voorkomende vraag is (sessies/cookies) laat ik dit topic nog even open, als er dan maar niet teveel offtopic word gegaan. De eerste oplossing is niet meteen de beste. (Zeg niet dat het in dit geval zo is, maar algemeen)

Als je $_SESSION['loggedin'] op 1 zet, hoe ga je dan zien welke gebruiker het is, aangezien dit bij iedereen hetzelfde is?

• door er nog een sessie $_SESSION['$data->login'] naast te zetten?

maar wat maakt het uit welke gebruik? bij gebruik ben je ingelogd maakt niet uit of je pietje of henk heet

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!