Crime Hosting

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wel, herinneringen sturen en als dat niet werkt kun je bv. mensen 1week 'in het rood' laten gaan met een extra procentje kosten, en als het dan nog niet betaald is de normale stappen ondernemen.

Edit: Weet niet welke betaalmogelijkheden er komen (om je portemonnee op te waarderen) maar moest er zoiets als mollie komen zou het niet onwaarschijnlijk zijn dat er een minderjarige een hosting afsluiten zonder dat de ouders het weten, een brief zou dus handig kunnen zijn

• een waarschuwing geven en na 2 weken blokkeren tot er weer betaald word.

en natuurlijk moet ook de gsm nummer er bij worden gegeven zo-dat je een sms kunt versturen via je systeem als er niet betaald is.

• Je kijkt wel gelijk naar de moeilijkste scenario's :p

Het beste hiervoor is denk ik:
    Dat je minimaal euro10,- in je portemonnee moet hebben. En als er niet genoeg is per week. Dat er per dag wordt afgeschreven.
    Elke dag dan ook een bericht naar hem/haar sturen.
    Indien geen bericht of geen saldo opwaardering.

Blokkeer na 5 - 10 dagen (wegens vakanties wat eventueel mogelijk is) de hosting en zet het offline. Vervolgens een bericht sturen naar hem of haar met de melding dat ze het moeten op waarderen of anders de hosting wordt verwijderd. Verder dat ze nog wel een rekening moeten betalen van de rest.

• Citaat van Alex

Wel, herinneringen sturen en als dat niet werkt kun je bv. mensen 1week 'in het rood' laten gaan met een extra procentje kosten, en als het dan nog niet betaald is de normale stappen ondernemen.

Edit: Weet niet welke betaalmogelijkheden er komen (om je portemonnee op te waarderen) maar moest er zoiets als mollie komen zou het niet onwaarschijnlijk zijn dat er een minderjarige een hosting afsluiten zonder dat de ouders het weten, een brief zou dus handig kunnen zijn

Een roodstand van maximaal 3,00 lijkt me inderdaad wel een goed idee.

Zat zelf te denken aan betaalmethode's zoals iDEAL, Bankoverschrijving, PaySafeCard, Telefoon en SMS.

Uiteraard zit er aan elke betaling methode weer transactie kosten, is het begrijpelijk dat je dat dan door factureert?

Citaat van eeyk

een waarschuwing geven en na 2 weken blokkeren tot er weer betaald word.

en natuurlijk moet ook de gsm nummer er bij worden gegeven zo-dat je een sms kunt versturen via je systeem als er niet betaald is.

SMSjes sturen, dat doe ik nu tegenwoordig ook al. Hierdoor merk ik inderdaad wel dat de betalingstermijn bij sommige mensen van 2 maanden is terug gelopen naar een maand.

Citaat van Kurene

Je kijkt wel gelijk naar de moeilijkste scenario's :p

Het beste hiervoor is denk ik:
    Dat je minimaal euro10,- in je portemonnee moet hebben. En als er niet genoeg is per week. Dat er per dag wordt afgeschreven.
    Elke dag dan ook een bericht naar hem/haar sturen.
    Indien geen bericht of geen saldo opwaardering.

Blokkeer na 5 - 10 dagen (wegens vakanties wat eventueel mogelijk is) de hosting en zet het offline. Vervolgens een bericht sturen naar hem of haar met de melding dat ze het moeten op waarderen of anders de hosting wordt verwijderd. Verder dat ze nog wel een rekening moeten betalen van de rest.

Ik moet op alles voorbereid zijn als men zon concept online wilt zetten, ook ik heb eruit eindelijk kosten aan natuurlijk...

Ook jouw idee is inderdaad goed, en zal het ook uitwerken.

• Naar mijn mening kun je dat idee van de portomonnee nog wel uitvoeren alleen dan niet wekelijks/maandelijks af laten schrijven.

Iedere gebruiker is uniek en heeft zijn eigen unieke 'portomonnee'. Ze kunnen hier geld op plaatsen door middel van Ideal, Paypal of Bankoverschrijving (Klant NR vereist).
    Zodra de gebruiker een hosting af wil nemen kan hij het pakket samenstellen en wordt hier een bedrag voor berekend. Zodra de klant volledig akkoord ermee is zal hij deze moeten activeren en wordt het bedrag meteen volledig afgeschreven van de gebruiker zijn account. Zo bespaar je zelf namelijk veel administratiewerk.

Ik vraag me toch af waarom niet het huidige systeem gewoon wordt gebruikt? Van je betaald per jaar en klaar is kees? Want je kunt immers ook niet een domein hosten voor maar een maand, deze moet je minimaal ook een jaar afnemen.

Houd er rekening mee dat voor het hosten van domeinen eigen nameservers en eigen DNS servers het handigst zijn zodat je alles in eigen beheer hebt.

Naar mijn mening kun je het beste de volgende prijzen berekenen als je voor een per MB systeem zou kiezen:
    Dataverkeer per GB: 0,25 euro
    Webruimte per MB: 0.01 euro (Dat maakt bijvoorbeeld 2GB 20 euro)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!