Pagina return

• hallo cp'ers.

hoe kan ik er voorzorgen dat een $_GET[''] sessie niet 2x kan worden uitgevoerd door simpel terug te gaan op de pagina en nogmaals de sessie uitvoert?

dus bijvoorbeeld : je krijgt een pokémon te zien die je kunt bevechten, alleen heb je iets tekort.

je verlaat de pagina en haal wat je nodig heb, je druk op pagina terug en je kunt weer tegen de zelfde pokémon vechten die al uit de database was verwijderd maar weer is aangemaakt omdat de genen terug ging.

ik hoop dat ik duidelijk ben?

PHP
    mysql_query("INSERT INTO `[vecht]`(id,systeem_pokemon,systeem_pokemon_id,systeem_aanval,systeem_snelheid,systeem_verdediging,systeem_level,systeem_levelup,systeem_hp,systeem_type,vangbaar,bedoeldvoor) values('".$id."','".$pokemon."','".$pokenid."','".$aanval."','".$snelheid."','".$verdediging."','".$level."','".$levelup."','".$hp."','".$types."','1','".$data->id."')");

deze code moet dus worden beschermd.
    of de pagina zo dat niemand terug kan keren naar de zelfde pokémon.

ik dacht aan om $_GET te vervangen door $_REQUEST['']

maar dat heeft weinig effect.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • $_SESSION['test'] = ''; ?

Maar anyway's waarom zou je iets in de database zetten en daarna gelijk verwijderen? Dit is totaal niet logisch als het gaat om programmeren.

Maar je kan het met een session oplossen en door middel van een session te controlleren kan je het dan oplossen :)

• oké ik ga het proberen, de reden dat het moet worden verwijderd is simpel als je een pokémon dood of vangt moet het worden verwijderd uit de database.

ook als iemand het speelveld verlaat moet het worden verwijderd maar met een simpele klik op je muis kun je het verlaten wanneer je maar wil.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!