random id selecteren in query

• programmataal php/mysql

ik wil een variabelenmaken dat hij een query doet en dan een random `id` uitkiest van de mensen die aan het werk sijn in de goudmijn dus waar `werkgoudmijn`='1' nou heb ik een ding gemaakt maar hij weergeeft het getal 22 als ik hem echo tuurwel er geeneens een 22 voorkomt onder de users `id` en het verandert ook niet als ik de pagina vernieuw wat wel de bedoeling is dat hij dus elke keer een random `id` uitkiest van mensen waar `werkgoudmijn`='1' is ik heb zelf al 2 dingen geprobeerd eentje zelf bedacht zeg maar en eentje van google

deze staat overal op google

PHP
    $sql = mysql_query("SELECT `id` FROM `[users]` WHERE `werkgoudmijn`='1' ORDER BY RAND() LIMIT 1");
    	echo"$sql";

deze heb ik zelf gegokt zeg maar

PHP
    $id		= mysql_query("SELECT RAND(`id`) FROM `[users]` WHERE `werkgoudmijn`='1'");

allerbij geeft hij 22 aan en bij de ander 23 maar dat veranderd niet als ik de pagina vernieuw en ik vraag me dus af hoe ik nou een query kan maken waarbij rand een random `id` selecteert uit alle `id`'s waarvan `werkgoudmijn`='1' is

het is voor in een cron_minute script

alvast bedankt groetjes tim

***is het mischien iets van

PHP
    $id				= mysql_query("SELECT `id` FROM `[users]` WHERE `werkgoudmijn`='1'");
    $test = mysql_fetch_object($id);
    	echo"$test->id";

dat ik zo telkens als de pagina word geladen een ander id kan laten weergeven ?

ik weet niet of dit nu wel of niet werkt maar ik denk mischien dat dit het is

PHP
    $id				= mysql_query("SELECT `id` FROM `[users]` WHERE `werkgoudmijn`='1' ORDER BY RAND() LIMIT 1");
    $test = mysql_fetch_object($id);
    	echo"$test->id";
  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!