• hey,


    ik ben bezig met een concept bouwen voor een ringtone website voor iphone's
    Alleen mijn vraag is dit legaal??
    want ik ga ringtoens aanbieden zonder er geld voor te vragen.


    MVG,


    Glenn R.

  • ik kan ze zelf maken via een app op me iphone, maar ken ze ook online vinden op buitelandse website's
    het zijn .m4r bestanden en zijn max 40 seconden lang.
    het zijn muziek nummers(ringtone versie) maar ook funn sounds enz

  • Dan is het illegaal om ze te gaan verkopen tenzei jij het recht heb om die tunes aan te bieden. Anders is het gewoon rippen en weer verpatsen voor geld.


    Je mag dan aleen eigen gemaakte / aangekochte content om te verkopen aanbieden.

  • Maar volgens mij is dit net als: Gratis films kijken eigenlijk toch..?
    Want je gebruikt iemand anders gemaakte nummertjes, waar rechten opzitten.
    Misschien is het wel anders met ringtones, informeer eens bij muziek winkel of bij die sites zelf? misschien weten hun er meer over of het mag of niet.


    (a)

  • Als je je eigen ringtones maakt is het niet illegaal, tenzij je ringtones maakt die voor een deel uit een bestaand liedje bestaan dan is het wel illegaal. Als je toch dat soort liedjes gratis te downloaden wilt zetten moet je enorm dure licenties van die muziekgroepen betalen.
    Oftewel je kunt het illegaal doen, zoals een eerder persoon hier al zei dat in vergelijking is met gratis films kijken. Of je kunt het legaal doen, maar dat is eigenlijk onmogelijk aangezien die kosten erg hoog zijn en het dus niet uit kan. Dus als je geen verstand van zaken hebt en een heel team om je heen is het praktisch onmogelijk.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!