Hulp gezocht voor slicen

• Beste CP'ers,

Naast het scripten wil ik ook eens leren om te slicen.
    Heb adobe photoshop cs5.1 geinstalleerd, snap het wel al een beetje, maar kom er nog niet helemaal uit.

Is er misschien iemand voor tips, of dat iemand wil helpen via teamviewer ? Eventueel ook met skype ernaast voor het uitleggen :p
    Gewoon met een lekker makkelijk (klein) layout beginnen en dan wil ik steeds hogerop.

Alvast bedankt :cheer:

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Slicen is niks meer dan oefenen en oefenen, google heeft me hierbij heel erg geholpen. Tips die ik heb is vooral structuur inbrengen in je css, het moeilijkste is niet de vlakken maar de onmogelijke dingen die designers af en toe maken.

Zoals een navigatie :p
    Ik kan je nu niet helpen maar kan wel inplannen dat ik via skype + teamviewer kan meehelpen

• Citaat van Patrick

Slicen is niks meer dan oefenen en oefenen, google heeft me hierbij heel erg geholpen. Tips die ik heb is vooral structuur inbrengen in je css, het moeilijkste is niet de vlakken maar de onmogelijke dingen die designers af en toe maken.

Zoals een navigatie :p
    Ik kan je nu niet helpen maar kan wel inplannen dat ik via skype + teamviewer kan meehelpen

Oefenen klopt :p
    Maar als je wilt mag je wel een keer helpen als je tijd hebt :) en misschien een echt goeie tutorial ? @ google vind je er zoveeeeeeeeel :p

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Tip: slice vooral NIET met de photoshop slice tool, krijg je waardeloze resultaten als je het mij vraagt + meer dan 3kwart kan je bereiken met puur css, wat in mijn ogen weer beter is en meer aanpasbaar maakt.

Verder is het oefenen het sleutel wordt niemand kan er echt een goede tuturial overschrijven vanwege dat elke layout anders is en anders ingedeeld moet worden aangezien er met dingen rekening gehouden moet worden zoals grote van een block of er gebruik wordt gemaakt van dynamisch content, welke blocks moeten er links / rechts staan uitlijning etc etc.

Het is vooral veel prutsen met je eerste layouts tot je er op een gegeven moment achter komt dat je css blijft ramen en dat het opeens lukt :)!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!