Pagina titel

• NielsB, ik heb wat verstand van SEO. index.php?set=nieuws veranderd naar nieuws.html. En speciale tekens worden - dus bijv
    nieuws.php?id=8?name=een-auto-ongeluk-op-een-snelweg
    word:
    nieuws/8/een-auto-ongeluk-op-een-snelweg.html
    Ook heb ik meta tags. Zover ik weet heb ik ze allemaal goed geplaatst en geschreven.

• Ben benieuwd hoezo dit niet via define opgelost kan worden...

Ik maak een SEO klasse in. Define daarin titel en enkele meta tags. En echo deze. Hoe kan dat niet goed zijn?

Moet wel zeggen dat ik via de View klasse een waarde ga toewijzen voor de variabele en in de view deze kan aanroepen ipv define. Maar uitkomst is hetzelfde...

• @Broken, even terug naar mij probleempje ik heb hem nu zo kijk:

home.php

PHP
    <?php
    	define("SEO", "Voorpagine", true);
    ?>
    	//html

Maar het werkt niet? SEO verandert niet.

• Het gebruik van zn seo klasse is een handige manier, maar dit hoeft niet persee via een hele seo klasse he ;) Je kan dit gewoon simpel via controller op halen en bijv via een template systeem ( twig ) makkelijk verwerken in je view. Ik raad je ook aan om een template systeem zoals twig te gebruiken, is wel even uitvogelen hoe het werkt maar kan veel voordelen opleveren.

Voor de rest over dat definen, ik gebruik ook defines! Alleen de manier hoe je het hier gebruik vind ik beetje nutteloos. Het voordeel van define is dat je de waarde niet kan aanpassen, bij een variabel kan dit natuurlijk wel. Dus weet niet wat je nu gaat verwerken via een define?

De titel van de website is handig voor een define, aangezien die niet aangepast kan worden. Maar als je de titel van elke pagina in een define gaat verwerken, kan je beter een variabel gebruiken.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!