RAM verhogen

• Hey,

ik zag op youtube tut's hoe je je ram kan verhogen (winXP). Ik heb een hele oude computer. En ik moet er een tijdje mee door ivm verhuizing. Hoe kan ik mijn RAM verhogen met bijv een usb-stick (16GB). Ik heb tuts geprobeert maar niets werkt. Ik ga niet solderen, ik ben niet handig enzv.
    Ik heb nu RAM 447,48 MB. Ik zou dit graag naar 512 halen, of zelfs hoger tot 1024 MB.

Heeft een van jullie een idee?

• Citaat van iSilverStar

Broken, volgens mij begrijp je me niet. Ik wil het met een usb proberen omdat er op youtube 1001 tuts staan hoe je het kan doen. Ik kan nu even geen nieuwe onderdelen kopen. Ik stap over een tijdje over naar een geheel nieuwe pc.

Je zei net dat het ging over solderen en dat je niet handig was...

Ik zou geen USB gebruiken of etc. Simpel alleen omdat dit zoveel trager is dan gewoon RAM. Zelfs trager dan je eige harde schijf.

En als je het al doet, ik hoefte enkel gewoon bij eigenschappen van de USB bij readyboost ofzo te klikken en ik had het eigenlijk al...

Werkt enkel met flash geheugen iirc.

• Citaat van iSilverStar

Broken, waar kan ik zien hoeveel RAM me moederbord aankan?

Hoeveel hangt af van hoeveel slots je hebt. Heb je 2 slots dan kan je 2x 2GB of 1x1 en 1x4 of 2x8...

Maar je bedoelt denk ik de snelheid van je RAM. Want die wil je natuurlijk laten matchen met je moederboord. Moet je dus bij je moederboord specifiecaties kijken. Vergeet ook niet te kijken of je DDR2 of DDR3 wilt.

Citaat van rickvbeek

wil je virtueel geheugen verhogen soms ?
    http://www.microsoft.com/nethe…trucs_windowsxp_12.aspx#1

Heb net uitgelegd waarom je dat eigenlijk nou net niet wilt...

• Citaat van iSilverStar

Rick, nee. Mijn oude antivirus is verlopen. Ik wou AVG erop zetten. Maar mn RAM is te laag. Moet minimaal 512 erop zetten. Ik heb het tog geprobeerrt maar hij start veelste traag op.

@broken, ik heb 2 slots voor ram. zie ik. Dus ik kan dan 2x 2GB?

Je moet kopje er boven hebben

PHP
    Windows XP gebruikt ruimte op uw harde schijf in de vorm van een wisselbestand om de hoeveelheid virtueel geheugen te vergroten. Als u de melding krijgt dat er onvoldoende virtueel geheugen beschikbaar is, dan kunt u dat als volgt uitbreiden:

Kies Start >> Configuratiescherm >> Prestaties en onderhoud >> Systeem.
    Selecteer in het dialoogvenster Systeemeigenschappen het tabblad Geavanceerd.
    Klik onder Prestaties op de knop Instellingen.
    Selecteer in het dialoogvenster Instellingen voor prestaties het tabblad Geavanceerd.
    Klik onder Virtueel geheugen op de knop Wijzigen.
    Selecteer de optie Aangepaste grootte en vul bij Begingrootte en Maximale grootte een hogere waarde in dan er nu staat. Vul bij de Maximale grootte een waarde in dit het dubbele is van de Begingrootte.
    Klik op OK >> OK >> OK om de dialoogvensters te sluiten.
    Sluit het dialoogvenster Prestaties en onderhoud.
  • Citaat van iSilverStar

Rick, nee. Mijn oude antivirus is verlopen. Ik wou AVG erop zetten. Maar mn RAM is te laag. Moet minimaal 512 erop zetten. Ik heb het tog geprobeerrt maar hij start veelste traag op.

Ja, maar let dan nog wel op de snelheid.

• Citaat van iSilverStar

Op elke geheugen module zit een stikker.
    Met ongeveer zo iets:
    256mb !rx16 PC2 3200u 333 10 ci

Kan je neer zetten wat er precies staat

• Op dat ram gedeelte zag ik een stikker ja. Ik ga mn pc morgen wel weer open maken in zonlicht.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.12.11 18:47:12:
    Aanbevolen systeemvereisten
    Processor Intel Pentium 1,8 GHz of sneller
    Geheugen 512 MB RAM
    Beschikbare schijfruimte (voor installatie) 1550 MB

Alleen dat RAM is het probleem. Voor de rest heb ik alles.

• Wat voor merk computer heb je precies

• 184 Pin DDR 2100 266 MHZ

Deze zijn te verkrijgen bij computerland en zijn wel aan de dure kant,

Ze zijn zelfs vaker duurder dan de DDR2 en zijn alleen te verkrijgen in 256 MB of 512 MB want 4 GB trekt die volgens mij niet ligt wat er max op de moederbord geinstalleerd kan worden

Met vriendelijke groet,
    Mohamed Bourjel

Mediazstudios / Audiovisuele & Grafische vormgeving
    Goodhosted / De no-nonsense webhosting provider
    kvk:53265025

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!