• Hallo CP!

Ik ben een Mail Programmatje aan het maken met VBS(Visual Basic Scripts).
    Waarom? Om de taal een beetje te leren, omdat ik het leuk vind om ermee bezig te zijn en het is best handig! (De Programma zelf).. Ik ben er op school trouwens ook mee bezig.

De vraag luidt als volgt:
    Ik kan de VBS Programma laten opvragen watvoor informatie uitgevoerd moet worden doormiddel van InputBox("") Maar ik wat er nu gebeurt is, dat bij elke InputBox je op OK moet drukken om naar de volgende te gaan.. maar ik wil dus graag dat hij alle inputboxes in 1 venster laat zien dat is dus me eerste vraag.

Dezen gebruik ik hierbij:

PHP
    objEmail.From = InputBox("FROM Email Here.")
    objEmail.To = InputBox("TO Email Here.")
    objEmail.Subject = InputBox("Subject Here.")
    objEmail.Textbody = InputBox("Textbody Here.")

Me tweede vraag erbij is dat ik ook een betere soort van een inputbox nodig heb om bevoorbeeld een bestand te selecteren.
    Maar ik weet dus niet watvoor functies/commands je ervoor gebruikt.

Ik heb nu bevoorbeeld:

PHP
    objEmail.AddAttachment ("C:\\Users\\Hoofdgebruiker\\Desktop\\VBScripts\\Bijlage.txt")

En ja daar kan ik wel ook een inputbox van maken.. maar ik zou het veel handigger vinden om de bestand gewoon te kunnen selecteren zoals de meeste programma's doen.

Iets zoals dit? IDK (Mja hoe moet het erin.. btw google helpt me niet altijd:$)

PHP
    Application.GetOpenFilename _ 
             (Title:="Open File(s)", MultiSelect:=True)

Als de hele VBS Script nodig is, PM Me dan^^ maar voor nu houden we het hierbij.

Toestemming van R.Jipping

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Niemand met wat vbs ervaring? ^o)

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!