Weet iemand toevallig hoe je Task Manager in vista kan enablen nadat het is gedisabled door een virus? sinds ik op google heb gezocht en de enige resultaat was dat bij de register je iets (1) in een (0) moet veranderen maar naast: Policies/ Staat geen System .. dus is hier een andere key voor in vista of moet het via een andere manier? ik wil dit gewoon graag weten uit voorbezorgdheid.

Enable TaskManager In Vista?
-
-
-
Je kan proberen de computer te starten in Veilige modus.
Of inloggen met een andere gebruiker meestal is het daar niet uitgeschakeld.Zie
http://www.howtogeek.com/howto…is-task-manager-disabled/
Maak anders zelf de map system aan en de reg key. Dit kan je helpen -
Heb dit ook gehad met Windows xp.. het beste is gewoon om de pc te herinstalleren.. heb virusscanners erover heen gehad en het bleef maar komen.
Succes.
-
Citaat van r-mulder
Heb dit ook gehad met Windows xp.. het beste is gewoon om de pc te herinstalleren.. heb virusscanners erover heen gehad en het bleef maar komen.
Succes.
Dit is wel aan te raden, vooral als het een echt goed virus geweest is.
Controleer je print spooler services dmv printers opnieuw toe te voegen.
Er is kans dat het niet meer werkt. -
tja dan volg ik de raad van cosa-nostra wel op.. idk of het werkt, waarschijnlijk zit die systeem map ergens anders verborgen ofsow? of is die hidden? maar wat ik haat en totaal geen zin in heb is dus dingen totaal opnieuw installeren maarja toch bedankt,
als iemand nog tips of andere weetjes hieraan toe te voegen heeft, ga gerust je gang!
-
Zodra Print Spooler niet meer werkt gaat dit nooit meer werken wat je ook probeert. De enigste oplossing is dan opnieuw installeren.
Maak wel van te voren een lijst met de programma's die belangrijk zijn, schrijf licentie codes e.d. op download van te voren voor de zekerheid Drivers als je de DVD er niet meer van hebt. En backup natuurlijk je bestanden.
Bedoel je dat de virus hidden zit?
Dat is goed mogelijk (heb hier al aardig wat ervaring mee) wat voor virus was het? Kwam er een onbekend programma naar voren van bijv. Je computer is geinfecteerd ? Dan is er grote kans dat je dit wel weg kan krijgen.
Tussen all users (alle gebruikers/ default users of in je eigen map) moet je dan goed zoeken ook tussen Hidden Files naar .exe bestanden die er niet horen. Verwijder deze dan maar let op dit is meestal niet mogelijk zodra je met je eigen account waarop het virus zit het probeert. -
nee de virus is niet hidden en ja ik heb daar ook wel ervaring mee maar ik bedoelde dat bevoorbeeld de map in de register hidden is ofsowiets ookal heb ik dat nog nooit meegemaakt, of het zit op een andere plek maar ik vind het gwn raar dat ik geen system erbij heb staan? dat hoort toch zo of is die op één of andere magische wijze verdwenen
of hoor je die niet te hebben in vista of w7? hoe heeft de virus dan de taakbeheer kunnen uitschakelen zonder met die keys te kloten? ^o)
-
Ooh oke op die manier,
Nee de keys horen erin te staan mogelijk heeft het Virus dit verwijderd (Trojan oid.) incl. je taakbeheer rechten waardoor je express moet gaan betalen aan die virus makers om alles weer goed te krijgen. Zijn genoeg mensen die dit doen...De enigste optie is als het er echt niet is om het opnieuw te installeren je kan wel proberen CHKDSK uit te voeren (Checkdisk)
Mocht dat ook niet baten blijft er maar 1 optie over. Want werken je print spooler services nog wel?CitaatManual steps to run Chkdsk at the command prompt
1. Click Start, and then Run.
2. In Open, type cmd, and then press ENTER.
3. Use one of the following procedures: ? To run Chkdsk in read-only mode, at the command prompt, type chkdsk, and then press ENTER.
? To repair errors without scanning the volume for bad sectors, at the command prompt, type chkdsk volume:/f, and then press ENTER.Note If one or more of the files on the hard disk are open, you will receive the following message:
Chkdsk cannot run because the volume is in use by another process. Would you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)
Type Y, and then press ENTER to schedule the disk check, and then restart your computer to start the disk check.
? To repair errors, locate bad sectors, and recover readable information, at the command prompt, type chkdsk volume:/r, and then press ENTER.Note If one or more of the files on the hard disk are open, you will receive the following message:
Chkdsk cannot run because the volume is in use by another process. Would you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)
Type Y, and then press ENTER to schedule the disk check, and then restart your computer to start the disk check. -
Waarschijnlijk werkt command prompt ook niet meer
Toen de virus actief was bij mij werkte taakbeheer en command prompt ook niet meer.
Alles waar je normaal administrator rechten voor hebt is uitgeschakeld. -
Citaat van r-mulder
Waarschijnlijk werkt command prompt ook niet meer
Toen de virus actief was bij mij werkte taakbeheer en command prompt ook niet meer.
Alles waar je normaal administrator rechten voor hebt is uitgeschakeld.Is altijd mogelijk, ik raad daarom ook aan om bij de volgende installatie een extra administrator account aan te maken of het default admin account te activeren > Start > Rechtermuisknop My Computer > Manage > Local Users and Groups > Users en vervolgens rechtermuisknop properties. En natuurlijk voor de veiligheid een wachtwoord erop zetten.
Dit zeg ik omdat je meestal dan nog kans hebt om of een nieuw profiel aan te maken mocht alleen je profiel aangetast te zijn of om hiermee eventueel (als het mogelijk is) alles in te stellen.
-
Zoals ik al zei, ALS het dezelfde virus is als wat ik had, dan is dat ook niet mogelijk, heb alle opties geprobeerd.
Wachten wel af op reactie van de TS.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!