Je website uitbreiden (Meer pagina's)

• Beste leden,

Ik ben bezig om mijn html/php skills weer op niveau te krijgen.

Ben bezig om deze website; http://moozelo56.fiftysix.axc.nl op te knappen en uittebreiden.

Mijn vraag is nu, ik heb allemaal kopjes en links in me website, moet ik nu nieuwe pagina's erbij maken en hoe link ik ze dan door vanaf de hoofdpagina?

Alvast bedankt!!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De kopjes pas je aan in de index.php file, hier voeg je nieuwe kopjes toe en pas je de links aan naar de juiste scripts

Natuurlijk ben je nog wel een pagina systeem nodig.

Als je een stukje code van de index.php stuurt kunnen we een voorbeeldje maken.

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Hey jipping,

bedankt voor je antwoord en top dat je een voorbeeld wilt geven, aangezien mensen die het ook nog niet snappen weten hoe het zou moeten!

• In je index script zie je dat nu de complete content erbij in is gebouwd. Deze gaan we er uit halen en plaatsen in een extern script.

Het bovenstaande stukje codering heb ik uit je index geknipt en dat plak je nu in een nieuw tekst document dat je voorpagina.php gaat noemen.

Natuurlijk moet je nu op het lege stuk een functie maken waardoor hij andere links gaat includen. Ik zelf vind voor een beginnend scripter dit de mooiste manier.

In bovenstaande script staat een klein beetje informatie over wat het is en doet, zal er dit keer niet te diep op in gaan, maar de bedoeling van het stukje script is dat je dit vervangt voor het content die nu op de index staat (Script die boven dit script staat)

Wat krijg je dan in het compleet?

een index.php:

een voorpagina.php:

(Niet zoon duidelijke uitleg, moet er zo vandoor zal het later op de avond duidelijker uitleggen, probeer er nu eerst zelf maar is mee te spelen:))

• Je moet de links in het menu natuurlijk ook aan passen en een link in de array toevoegen.

• Nouja, het is maar hoe je me uitleg bekijkt inderdaad. Je menu zit in je index. Daar moet je natuurlijk wel links toevoegen en de links die je hebt aangemaakt in de array toevoegen zodat ze toegankelijk zijn.

• [offtopic]Moet ik alle webpagina's voor je maken dan, ik heb alleen een pagina systeem er in gemaakt en uitleg gegeven.[/offtopic]

Kijk, je hebt in je index een menu zitten waarin jij links zal willen toevoegen neem ik aan? De links, linken nu nog naar #.
    Je maakt dus een scriptje en die sla je op als bijvoorbeeld:
    script.php

Vervolgens verander je een van de links: # in index.php?p=script (let op hoeft geen .php achter)

Dan heb je in het pagina systeem nog een array zitten voor de veiligheid, je moet ook hier de naam van het script toevoegen dus in dit geval script.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

• kijk jij bent gewoon de prof der profs ik ga het nu gelijk proberen want ik heb alles gevonden ...

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 02.10.11 21:41:28:
    thnx is gelukt, ik moet alleen nu "script.php" een goede pagina van maken thnxxx man!

• mooi dat het is gelukt, topic gesloten indien nog vragen over het zelfde onderwerp stuur even een pb zodat ik het topic zal kunnen heropenen.

(maar lijkt me dat dit helemaal gaat goed komen:))

Goodluck:cheer::slotje:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!