Laptop problemen

  • Yooo CP leden.
    Zoals Tycho al problemen met zijn PC heeft heb ik met mijn laptop ik heb es PC WIZARD 2008 gedownload en zo kun je zien hoe warm je procesors word en dergelijke en mijne loopt soms wel es op tot een graad of 92! dit is dus niet normaal want ik zit ongeveer 3 uurtjes op de laptop over de hele dag en dan zo warm worden kan toch eigelijk niet?


    Nou had ik al 2 mogelijke oorzaken


    1.teveel stof in mijn laptop alleen ik durf hem niet open temaken heb een Acer Aspire 9305AWSMi heb hem nu al een kleine 2 jaar maar word snel warm als staat een AMD Athlon daar wel beetje bekend voor. maar even over het probleem van de laptop open maken ik heb er niet veel ervaring mee dus zou iemand mij misschien een beetje raad kunnen geven?


    2.Te weinig schijfruimte heb intotaal 120GB HDD en op de C schijf nog maar 1,8GB over van de 51GB op de schijf ik sla nu een beetje op de D schijf op (alleen WOW).




    PS:Als ik Warrock half uurtje speel dan word me laptop pas echt snel warm dus kan iemand mij hier aub bij helpen?


    Alvast bedankt,
    Gz_Soldier:cheer:

  • Eey,
    Ik heb zelf ook een laptop een packerd bell (aanschafwaarde €1200)
    Heb hem nu 1,4 jaar maar een en al problemen met mijn video kaart.
    ik heb hem nou al 3 keer terug gestuurd maar nog steeds het zelfde probleem het is wel iets minder maar ok.
    Wat mijn probleem is de eerste keer ging mijn beeld op 4 bit dus ik kon er niks mee.Toen hij gemaakt was deed hij het 1 a 2 dagen en daarna was die weer kapot,toen bleef wel het beeld op 32bit maar je kon geen spelletjes spelen zoals C&C3. Dus ik had hem weer opgestuurd toen kreeg ik hem weer terug en toen deed hij het een week dus ik dacht hij is gemaakt maar nee kan weer geen spellen spelen.Maar soms word die laptop ook achterlijk heet maar dan gaat die vanzelf uit (beveiliging) dus weet iemand een oplossing voor die warmte of voor die video kaart dan zou ik het ook graag horen.

  • @maclover ik heb er over het algemeen heel tevreden mee nooit problemen gehad alleen tot het moment hij opeens super warm word maar ik zal es rustig de tijd nemen om hem na te kijken thanks;)

  • Probeer anders als het echt niet lukt nieuwe ventilator te kopen ;) heb ik ook moeten doen, en hij is weer lekker koud *brrr*

  • Weet iemand ook een goede oplossing voor die video ?
    Het is niet de software omdat ze dat al bij de packerd bell opnieuw hebben geïnstalleerd is die dan kapot ?
    Of wie kent deze symptonen ?


    p.s. hij word zo ong 70 graden dus is niet echt heel warm

  • Hoi Gz_Soldier,


    Dit probleem komt vaker voor, en komt me bekend in de oren.
    1. Wat is je MB/GB ram geheugen?
    2. Partities beter verdelen
    Ik zou eens een grote schijfopruiming houden op je C schijf, en dingen overplaatsen naar de D partitie. Software kan je ook op de D partitie plaatsen.
    3. Stof weghalen
    Bij een laptop is alles zo complex, dat als je hem openhaalt, je bijna geen stof ziet. Er is namelijk heel weinig ruimte voor.
    4. CPU nakijken, ook wanneer je druk bezig bent.
    Ook even handig: Wat is je CPU? Dit kan je via Taakbeheer (ctrl+alt+delete) bekijken. Het wisselt wel veel. Een CPU hoger dan 75% is niet echt goed.
    5. Temperaturen
    Wat zijn je temperaturen van je computer?
    Even een uitleg over de temperaturen:
    CPU (processor):
    Idle: 40 graden C.
    Stressed: 65 graden C.


    GPU (videokaart):
    Idle: 50ᵒ graden C.
    Stressed: 90graden C.


    HDD (harde schijf):
    Idle: 35 graden C.
    Stressed: 50 graden C.


    Definities:
    "idle" Betekent dat de PC (vrijwel) niets aan het doen is.
    "stressed" Betekent dat de PC hard bezig is.


    Ook even CCleaner gebruiken, en alles goed opschonen (behalve de lege vrije ruimte!)
    Daarna je register even scannen en repareren, en dan bij Gereedschap->Opstarten de onnodige dingen uitschakelen (verwijderen niet persé nodig).
    Even een extra check doen op virussen via een online scanner
    Gebruik hier deze voor: http://www.kaspersky.nl/nl/onl…/gratis-virus-scan-2.html
    Laat alles updaten, en scan dan je complete computer.
    Al heb je Kaspersky als virusscan, de online scan geeft soms andere resultaten:cheer:
    Zelf doe ik hiermee een extra scan per maand.


    Lukken de bovenstaande tips alsnog niet, heb ik nog een aantal tips die je zeer zeker helpen.

  • stephen Misschien een nieuwe videokaart kopen als je er constant problemen mee krijgt?


    Durk ik heb me hele laptop stofvrij gemaakt met de compressor samen met me pa en nu blijft die constand op de 52Graden;)




    Citaat

    Whoops sorry voor dubbel bericht hoe doe ik 1 verwijderen?

    ^o)

  • Oke, CP is computer forum? *grapje*
    Het is tenslotte in offtopic forum ;)


    Maargoed.
    Ik heb zelf een Haier Laptop Intel Celeron M met Windows XP
    Buiten dat heb ik hierop van de 260 GB hardschijf nog 8% over.
    Alles gaat redelijk snel. Buiten dat wordt het soms redelijk warm.. Aangezien me laptop aan de stroon toevoeg zit (Adapter).
    Als ik me adapter weg haalt, dan wordt hij vanzelf minder warm


    Videokaart:
    Aangezien ik eerder ook een videokaart probleempje had, heb ik het kunnen oplossen.
    Kijk eens om welke videokaart het gaat, de naam ervan.
    Vaak gaat het om een realtek.
    Zoek op google naar de naam, desnoods op de website van de maker zelf kijken. Wellicht mis je zelf een codeC in je videokaart.
    Werkt er niks? Dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe videokaart kopen.



    - Tycho

  • Durk heb je enig idee waar je over praat ? Het gaat hier om een laptop die te warm wordt. Daar kan software (over het algemeen) weinig aan doen, behalve als je spellen speelt dan wordt hij wel warmer aangezien hij meer prestaties moet leveren.


    Tycho
    "Als ik me adapter weg haalt, dan wordt hij vanzelf minder warm"
    Tot hij opeens huis en kamer temperatuur wordt aangezien de accu leeg is ^o)


    Heb je wel een idee wat een grafische kaart is, want ik denk van niet. Erg knap zou het zijn dat je een audio kaart kunt gebruiken voor het renderen van het beeld. Codecs zitten niet in je videokaart:

    Citaat


    A codec is a device or computer program capable of encoding and/or decoding a digital data stream or signal.


    Bron wikipedia


    Met device worden hele andere dingen bedoeld dan de grafische kaart.

  • Niels met dat programma kan je zien hoe warm alles is ;) en wat voor software en alles je hebt maar nee inderdaad daar kan je met software weinig aan doen;)


    Maar ff ontopic mijn laptop is weer helemaal de oude alleen nog een goeie opruiming maken want nu heb ik nog maar 1,3GB op de C schijf te besteden8-)

  • @ Niels
    Ik weet wel wat een grafische videokaart is
    Ik maak gebruik van ATI voor mijn videokaart
    Realtek is voor geluidskaart.. zat even in de war ermee.. mensen maken fouten... :p



    Gz_Soldier
    1.3GB is niet echt veel.. misschien handig om alle bestanden te verwijderen wat je zoieso niet meer gebruik te verwijderen. Kijk ook onder Software (Start -> Configuratiescherm -> Software) en verwijder alle niet te gebruiken software (Bijv. ook Toolbars)

  • Citaat

    Eey,
    Ik heb zelf ook een laptop een packerd bell (aanschafwaarde €1200)
    Heb hem nu 1,4 jaar maar een en al problemen met mijn video kaart.
    ik heb hem nou al 3 keer terug gestuurd maar nog steeds het zelfde probleem het is wel iets minder maar ok.
    Wat mijn probleem is de eerste keer ging mijn beeld op 4 bit dus ik kon er niks mee.Toen hij gemaakt was deed hij het 1 a 2 dagen en daarna was die weer kapot,toen bleef wel het beeld op 32bit maar je kon geen spelletjes spelen zoals C&C3. Dus ik had hem weer opgestuurd toen kreeg ik hem weer terug en toen deed hij het een week dus ik dacht hij is gemaakt maar nee kan weer geen spellen spelen.Maar soms word die laptop ook achterlijk heet maar dan gaat die vanzelf uit (beveiliging) dus weet iemand een oplossing voor die warmte of voor die video kaart dan zou ik het ook graag horen.


    Geloof mij ik heb het zelfde probleem gehad!
    Maak je laptop open achter de processor zit een hoeveelheid stof
    maak dat schoon met een wattenstaafje of iets dergelijkse !
    Haal alle stof uit computer en geloof mij dat ding valt nooit meer uit !
    De problemen met de videokaart moet je ff juiste drivers voor je Laptop downloaden!


    Dit geldt ook voor GZ_soldier !!

  • Ik heb nu alleen nog maar WR (1GB) en WOW (8,36GB) maar die game`s blijven nu ook maar update en updatee en dan heb ik nog itunes die ik nodig heb voor me ipod en die blijft ook maar update


    Werkgeheugen 2GB DDR2

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!