Optimaliseer vraagje

• Ik heb nu paar lange query(s) die ik wil inkorten, maar de vraag is hoe.

PHP
    // reacties klaarzetten
    				$rea1 			= $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='1' && `verwijderd`='1'");
    				$rea2 			= $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='2' && `verwijderd`='1'");
    				$rea3 			= $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='3' && `verwijderd`='1'");
    				$rea4 			= $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='4' && `verwijderd`='1'");
    				$rea5 			= $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='5' && `verwijderd`='1'");
    				$rea6 			= $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='6' && `verwijderd`='1'");

Uiteindelijk roep ik ze op met $var->num_rows;

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Luc het moet reacties tellen in de database per categorie, verwijder=1 houd bij mij in dat tie nog bestaat. 0 is verwijderd.

(Script doet het, wil het alleen inkorten)

• PHP
    SELECT categorie, COUNT(*) FROM forum_reacties WHERE verwijderd = 1 GROUP BY categorie

De query moet er ongeveer zo uit komen te zien. Probeer hem maar eens, weet niet of hij geheel correct is, maar denk van wel.

In de resultset van deze query komen alle categorieën te staan met het aantal bijbehorende reacties, behalve de categorieën zonder reacties.

• :slotje: Heb besloten om het via database te laden met een while loop...

Icons kan ik ook via database laden, dat was het probleem.
    :slotje::slotje::slotje:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!