2 querys samenvoegen

• He mensen.

Ik wil graag deze 2 regels samen voegen maar het lukt me niet.

PHP
    $query = mysql_query("SELECT * FROM `autos` ORDER BY `id` ASC" );
    $query = mysql_query("SELECT * FROM `scooter` ORDER BY `id` ASC" );

Kan iemand me ff snel helpen?>..

Alvast bedankt

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Inner join ook geprobeerd?

Edit:
    Of union? Heb hier laatst wat over gelezen maar, kan je niet precies vertellen hoe dit werkt.

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• PHP
    $query = mysql_query("SELECT autos.Autos_ID, autos.Autos_Name, ..., ..., scooter.Scooter_ID, scooter.Scooter_Name, ..., ... FROM autos LEFT INNER JOIN scooter ON scooter.Scooter_ID = scooter.Scooter_ID ORDER BY autos.Autos_ID, scooter.Scooter_ID ASC" );

Moet je hem even aanpassen naar jouw huidige database structuur aangezien we die niet kunnen raden.
    Had er trouwens een foutje in maar dat moet geen verschil maken :P

• Citaat van Axl_H

Werk met mysqli, dan kan je mysqli_multi_query doen

Liever een simpele join dan overbodige omslachtige zooi, kan me moeilijk voorstellen dat dat goed komt namelijk.

Citaat van RiiCky

Of union? Heb hier laatst wat over gelezen maar, kan je niet precies vertellen hoe dit werkt.

Zolang je met simpele queries kunt werken, gewoon doen. Kom je later minder in de knoop als je je code terugleest.
    Wat nog beter zou zijn, en wat ik zelf ook doe, is het hele database gebeuren scheiden van je code. Dus in een tekstbestandje of whatever zetten zodat je zelf ultieme controle hebt over je applicatie.

• het word zeer op prijs gesteld als je even de oplossing meld:) Misschien hebben andere leden hier ook nog wat aan.

• Citaat van steven

Bedankt. maar werkt allemaal niet.

Dus heb nu andere oplossing gevonden in de script zelf.

Bedankt voor de hulp

Steven, zodra je constateert dat een join in deze implementatie al niet werkt, moeten de alarmbellen in je hoofd al uit elkaar knallen, want dan gaat er echt iets niet goed (van jouw kant waarschijnlijk).

Edit: Waarom zet je deze meuk niet allemaal in 1 tabel trouwens? Simpel een tabelletje 'vehicles', een ENUM kolommetje 'type', en je hebt hebt hetzelfde idee in een compact formaat.

• Jawel, dat maakt wel uit :P
    Zoals jij het oplost zou ik het nooit in m'n hoofd halen aangezien het simpelweg slecht is

Maar als jij graag met brakke scripts werkt maakt mij dat niet uit of zo hoor :)

• Topic starter wil het zo houden dus we gaan er maar niet verder op in. Ieder zijn eigen manier:)

:slotje:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!