WM Shop Layout

• Beste leden van CriminalsPoint,

Zoals jullie misschien wel is gehoord hebben ben ik bezig met een nieuwe website omtrent een online winkel.
    Daarvoor wil ik niet net als vele de open sources gebruiken die beschikbaar zijn via het internet, maar wil het compleet zelf maken.

Vandaag heb ik de layout afgerond, maar ik heb toch nog me twijfels als dit nou echt is wat ik zoek.
    Misschien kunnen jullie hem voor me ráten en nog een aantal tips geven?

Link:http://www.sensco.nl/wm-shop.png

Rating:
    Netheid: 1/10
    Overzichtelijkheid: 1/10
    Kleurencombinatie: 1/10
    Totaal: 1/10
    Tips:
    Opmerkingen/Feedback:

Met vriendelijke groet,
    Jgdonleach en Rick(compagnon)

• Eerlijk, met zo'n layout ga je (zeg nooit nooit :p) nooit klanten krijgen...

Zoals je zelf al aangeeft, 1/10 op alles... Of misschien toch nog 1 puntje meer, maar ik zou zeker op zoek gaan naar een professionele designer als je met een (serieus) project wilt beginnen.
    Zeker als je zelf scripts en layouts e.d. wil gaan verkopen moet je zelf over een degelijke site bezitten, hoe wil je anders klanten krijgen...

• Netheid: 5/10
    Overzichtelijkheid: 7/10
    Kleurencombinatie: 5/10
    Totaal: 5.5/10

Om te beginnen, vraag ik me hetzelfde af als Skynet:

Citaat

Hoe wil je het header menu in de slice doen?
    Helemaal naar rechts?

Want, je hebt het menu laten stoppen aan de rechterkant. Stel je voor dat iemand een beeldscherm van 1600 breedte (ik en nog vele anderen) heeft, dan ziet het er erg raar uit.

Verder is de kleurencombinatie wel goed, maar niet volledig. Ik zou er nog wat lichtere blauwtinten in gebruiken, en wat onbelangrijke koppen grijs doen. Je hebt nu alles de zelfde kleur waardoor ook de overzichtelijkheid minder wordt. Maak bijvoorbeeld de contenttitel(BG) grijs en de menu-tjes licht blauw. Zo is het wat overzichtelijker omdat niet alles hetzelfde is.

Daarnaast zijn zwarte borders uit. Je kunt beter de menu's een extreem lichte grijstint geven en dan een iets donkerdere grijstint als border doen, want zo valt de border meer op dan de tekst.

Daarbij zou ik ook de header een beetje veranderen. Want die pattern ziet er niet erg strak uit, dus dat kan klanten afschrikken. Probeer een lichte (wit-transparent) gradient daar, dat zou mooier staan denk ik.

Als het niet lukt kan ik voor een vriendenprijsje het allemaal wel voor je naar wens aanpassen.

• Bedankt, wij zullen hier wat tips uithalen en misschien toepassen.

• Skynet: een designer hoeft geen rekening te houden met de slicer. Daarnaast is het de bedoeling dat de header automatisch zich afstemd op de beeldresolutie. Daardoor zal dit simpel zijn om aftestemmen. maar, ik ga het alsnog even proberen om te kijken als het lijkt. Xtreative jij ook zeer bedankt voor de goeie tips

(voor de duidelijkheid ik ben dus de rick die hem designde.)

[offtopic]Skynet het is trouwens de bedoeling dat je rate en niet over een eventuele slice praat[/offtopic]

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Ik ben net begonnen om zelf ook een layout te maken. Kijken of dit wat word.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 29.09.10 12:14:32:
    Mijn layout zal ik vanmiddag nog even afmaken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!