MSN invite

  • Zolang je maar netjes een afmeld-link in de e-mail vermeld is er dacht ik niks aan de hand. Hyves hanteert ook op deze manier. En als er een groot bedrijf is wat vele mails stuurt is het Hyves wel!

  • Gezien de wet t.o.v. artikel 41 van Wet Bescherming Persoonsgegevens, kan je vervolgd worden als je contactpersoon moeilijk doet.


    Hierbij even een citaat uit het artikel:



    Deze verantwoordelijke lijkt mij in dat geval degene die de MSN lijst upload, maar ik krijg niet van te voren per MSN een vraagje of ik dit wel goed vind, of daarna een optie om te zeggen dat ik niet meer van dat soort dingen wil ontvangen...
    Als verantwoordelijke kan de website eigenaar ook gekozen worden, omdat hij de service aanbied.


    Je kan nu aankomen met het argument "Maar je geeft toch geen toestemming om mails te sturen"? Nee, maar als jij mij jouw emailadres geeft, is dat feitelijk hetzelfde als toestemming geven om mails naar dat adres te sturen. Als iemand anders mij jouw adres geeft, is hij in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens, en dus is hij strafbaar.


    Tevens bij een ongeautoriseerd bericht, zonder toestemming is het verplicht een link te hebben om je uit te schrijven, en GEEN mails meer te ontvangen.


    Tevens vond ik dit:

    Citaat


    In Nederland is de nieuwe telecommunicatiewet is in werking gegaan. Hiermee moet eindelijk een einde komen aan het ongeremd kunnen versturen van spam.


    Dankzij de nieuwe wet moeten verzenders van massamailtjes voortaan kunnen aantonen dat de ontvangers zich hebben aangemeld bij de desbetreffende instelling, of deze nu commercieel, charitatief of ideëel is. Bovendien mogen afzenders in het vervolg niet meer het adres van de afzender verhullen of vervalsen.

  • Het is niet verboden.
    De msn invite die wij kennen is wel verboden,je moet namelijk de mensen kunnen uit vinken.
    (die krijgen dan geen mail)
    Ook moet je de mensen op de hoogte stellen van deze mail.



    Een msn invite is eigenlijk een Tell a friend
    Bij ’Tell a friend’-systemen verzendt een website (op initiatief van en namens een gebruiker) een e-mail zonder voorafgaande toestemming van de geadresseerde. Dit valt onder het verbod op het verzenden van ongevraagde elektronische berichten voor commerciële, ideële of charitatieve doelen (spam). Een persoonlijk e-mailadres is verder altijd een persoonsgegeven. De Wet bescherming persoonsgegevens stelt eisen aan het gebruik van persoonsgegevens.


    (nog een duidelijk pdf bestand waar in word uitgelegd wat wel en niet mag. http://www.opta.nl/nl/download/publicatie/?id=2789

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!