Beste medeleden,
Vorige maand ben ik samen met een vriend onze eerste webshop begonnen.
Ik had zelf nog geen ervaring met webshops en wou hier graag ervaring mee opdoen.
De website: www.mysteryboxkopen.nl
Concept:
Er zijn vier soorten Mystery Boxen te koop.
- Vrouwenbox
- Mannenbox
- Kinderbox
- Verjaardagsbox
Hoe het idee tot stand kwam:
Een vriend van mij kocht een Mystery Box op een Engelse website. Hier betaalde hij 130 euro voor. Er kon tussen de 5 tot 1000 pond in het pakketje zitten.
Een week later kwam het pakketje binnen, hier zaten lampjes in met een sticker op de doos 5 pond. Hij kocht dus een box voor 130 euro en kreeg lampjes ter waarde van 5 pond.
Dat zetten mij aan het denken, even op Google zoeken naar Nederlandse websites die puur de focus hebben op Mystery Boxen, maar dit bleek een zeldzaam iets. Er waren wel een paar websites maar veel waren alweer offline, inactief of overspoeld met klachten via bepaalde klachten websites. Was het dan allemaal oplichterij?
Via Google Adwords kwam ik er achter dat er 450,000 keer per maand gezocht word op de term: ''Mystery Box''. Er is dus wel markt voor?
Zo doende kwam ik samen met een vriend op het idee om mysteryboxkopen.nl tot leven te brengen.
Als ervaring met Wordpress en een webshop maar ook omdat er nog een markt is om op in te spelen.
Nu één maand later staat de website in de wereld, er is nog weinig tot niks gedaan aan de SEO en er zijn nog geen actieve marketing campagnes ingezet.
Toch komen er al zo 2 tot 15 bezoekers per dag op de website, voornamelijk via Google.nl.
Ik ben benieuwd naar jullie feedback, alvast bedankt!