SQL uitvoer in tabel

  • Ik heb een SQL uitvoer nu nog in een lijst staan,
    maar hoe krijg ik deze in een tabel?


    ik krijg ze wel goed in tabel, maar dan moet iedere kolom evenveel rijen hebben (zoals op tabel voorbeeld 3 x 4).
    Dat kan hier dus niet omdat er soms wel eens een nieuwe waarde in de database wordt toegevoegd. Dus hij moet iedere keer zo een vakje aanmaken zegmaar. 3-4 langs elkaar en vervolgens er onder verder gaan.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je zou dit kunnen proberen:

    PHP
    ...
    <tr>
    <?php
    for ($i = 0; $i < count($formules); $i++) {
      if ($i % 3 === 0)
        echo "</tr><tr>";
      echo "<td>*formule text*</td>";
    }
    ?>
    ...

    Als ik het goed heb, maak je hiermee een nieuwe rij wanneer de index modulo 3, 0 is. Hiermee zou je dus drie kolommen hebben.


    Correct me if i'm wrong..

  • Zo krijg ik helemaal niks te zien haha.


    bij het 2de voorbeeld (categorien) heb ik het opgelost met rij nummer in database en het dan oproepen in deze code



    Maar dat kan bij formule lijst niet, omdat er soms nieuwe toegevoegd worden in de database.

  • om de lijst weer te geven gebruik ik dit


  • Het opbouwen van een tabel via code is wat problematisch als je niet kunt garanderen dat het aantal resultaten een veelvoud is van het aantal elementen (kolommen) in een rij. Bij de geprogrammeerde variant zul je dus moeten kijken/bijhouden of de laatste rij volledig gevuld is en anders zul je nog wat cellen moeten toevoegen om de rij correct af te sluiten.


    In de oplossing met CSS zoals hierboven wordt voorgesteld heb je dit probleem in de eerste plaats niet.

  • Tabellen zijn niet nodig in dit geval. Tabellen zijn handig voor het weergeven van heel veel / complexe data. Daar is hier geen sprake van, je kunt hierbij volstaan met divs. Geef de gefloate divs vaste afmetingen en de container eventueel ook.


    Overweeg om dit op een of andere manier responsive te maken als dat nodig is (met behulp van media queries ofzo).

  • even snel gedaan, netter maken kan als het werkt, maar werkt nog niet.


    heb nu als code


    en in de css


    Code
    .formule_lijst {
                    width: 25%;
            }
  • bedoel waar kun je de css vinden van de div row en div col-xs-12 col-sm-6 col-md-8 etc.


Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!