Chrome: browser herladen na een error

  • Hallo iedereen!


    Ik zit met het volgende. Voor een project heb ik een scherm die via chrome kiosk een webpagina laad. Die webpagina word m.b.v. jQuery automatisch van nieuwe inhoud voorzien, maar doordat de internet connectie op die locatie soms wel eens slecht is, zou dan op een gegeven moment de hele pagina crashen. In de jQuery heb ik ingebouwd dat hij op dat moment dan de pagina gaat vernieuwen, maar dan krijg je dus de Chrome connection error page.


    Wat ik zoek is een extensie of mogelijkheid om óf die pagina's aan te passen (ik heb er iets over gevonden maar het archief kan ik dan niet meer goed packen) zodat ik er een auto refresh in kan bouwen m.b.v. meta refresh. Of ik zoek een extensie die automatisch de pagina vernieuwd nadat de chrome error pagina 1 minuut in beeld is bijvoorbeeld.


    M.b.t dat laatste: ik heb wel auto refresh dingen gevonden, maar die controlen niet op een error pagina of dat de inhoud statisch blijft. Dus óf hij reload mijn pagina altijd (= niet de bedoeling want dan klopt de inhoud niet meer), of hij doet het helemaal niet. Zoiets zou dus wel moeten kunnen, maar dan moet hij rekening houden met een jQuery container in mijn pagina, als die container wijzigt refresht hij niet, als hij niet wijzigt binnen 1 minuut wel (dan weet hij dus of er een connectie probleem is, of dat de error pagina in beeld is en dus die container niet in de html bevat).


    Het lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn maar ik kom er gewoon niet uit... Als iemand een soortgelijke fix voor Internet Explorer of Firefox heeft mag dat ook!


    Alvast heel erg bedankt!


    Groet,


    Lars

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,


    Gewoon heel anders:


    Indien het probleem zich voordoet van geen internet en dus een foutieve pagina krijgt, dan moet je dit gewoon binnen javascript opvangen. Javascript kan de status van een webpagina ontvangen, ook als de pagina offline is. In dat geval kan je de exceptie afhandelen naar eigen inziens.


    jQuery Ajax error handling, show custom exception messages - Stack Overflow
    .ajaxError() | jQuery API Documentation
    jQuery.ajax() | jQuery API Documentation


    Mvg,
    Tim

  • En als je het toch met een plugin wilt doen, kun je Selenium IDE gebruiken als add-on in je browser.
    Daarmee kun je acties opnemen en nadien weer afspelen.
    Zo kun je ook instellen dat acties alleen uitgevoerd worden in een bepaald geval (heb je wel een extra add-on op die add-on nodig die if/else dingen toestaat).


    Maar reactie hierboven lijkt me simpeler...

  • @Tim,
    Ah daar had ik nog niet over nagedacht! Is inderdaad wel een mogelijkheid, al los ik het liever met de browser zelf op. Wel bedankt voor je reactie en de links en ga het maar proberen als ik niks anders vind.


    @Koen,
    Hmm dat is inderdaad wel erg complex, maar ik zal eens kijken wat het inhoud, die Selenium.

  • Of misschien je hele website in een iFrame plaatsen, en dan steeds de iFrame laten refreshen.
    Misschien niet de beste oplossing, maar zou moeten werken.
    Want de pagina die via javascript/jquery steeds de iFrame laat vernieuwen blijft altijd open staan, dus zodra het internet weer werkt zal hij refreshen.


    Of eventueel (Ook met iFrame) steeds kijken wat de inhoud van de iFrame is, en wanneer er een error is laten refreshen.
    Aangezien bovenste manier misschien op een ongewenst tijdstip de pagina vernieuwd.

  • Ik zou kiezen voor een oplossing met Javascript. Doormiddel van asynchrone requests (AJAX) kun je detecteren of je verbinding nog stand heeft. Wanneer dat niet het geval is kun je retryen en zolang dat niet lukt een nette rode balk onderin de pagina weergeven waarin je aangeeft dat verbinding verloren is. Refreshes zorgen voor een hoop geknipper en ongein, wat er slordig uit ziet voor de gebruiker. iframes zijn daarbij ook nog eens een drama om tegenaan te moeten programmeren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!