Problemen met host

    ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

    • Problemen met host

      Hallo,

      ik heb problemen met een host. Ik heb een Saldo staan welke ik wilde laten uitbetalen, zeiden ze me dat dit niet kon. Ik vroeg om een reden begonnen ze me te negeren.
      Enkele dagen hun support te proberen bereiken per mail en hun Live-chat (welke on-line was telkens), kreeg ik geen antwoord. Vandaag ben ik dan de support binnengeraakt met een andere naam en werd direct geholpen.

      Daar werd er vermeld dat je saldo een product is. Echter zie ik dit nergens staan. Dan staat Het saldo van de klant kan alleen onder bepaalde voorwaarden of indien schriftelijk overeengekomen worden teruggestort. er dit in de voorwaarde. Ze hebben me geen enkele voorwaarde vermeld. Het enige dat ze konden zeggen was dat de zeven dagen voorbij waren.

      Nu wil ik dan verhuizen, zeggen ze me dat ik noch mijn saldo noch mijn webhosting terugbetaald kan krijgen (hosting moet nog ingaan binnen 10 dagen(verlengd)).

      Wat kan ik hier tegen doen, want als ze zelfs geen support willen leveren aan mij. Moet ik dan alles wegsmijten van hosting en saldo of niet.

      Tevens wat extra informatie over hun Saldo, het probleem is als je iets wilt bestellen moet je eerst een factuur betalen om zo te gokken hoeveel je nodig hebt. Echter heb ik toch een serieus bedrag teveel genomen waardoor ik met een bedrag zit, dat zit te zweven..
    • Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zal ik hier even neerzetten wat voor leugenaar meneer Ferhat is in sommige opzichten en mijn kant van het verhaal te vertellen:

      Ferhat wrote:

      Hallo,

      ik heb problemen met een host. Ik heb een Saldo staan welke ik wilde laten uitbetalen, zeiden ze me dat dit niet kon. Ik vroeg om een reden begonnen ze me te negeren.


      Je bent nooit genegeerd, je stuurde mij (via persoonlijke wegen) een bericht waar ik voor het laatst 16:58 op geantwoord heb, gezien dit om een zakelijke kwestie ging heb ik de berichten niet gezien wegens het feit dat ik hotmail (ja, via daar skype ik) niet heb geopend, van negeren is dus geen geval.

      Enkele dagen hun support te proberen bereiken per mail en hun Live-chat (welke on-line was telkens), kreeg ik geen antwoord. Vandaag ben ik dan de support binnengeraakt met een andere naam en werd direct geholpen.

      Je hebt pas vanaf gister geprobeerd contact met ons te leggen, dat je er daar niet doorheen gekomen ben betreur ik, maar dat kan gebeuren. Toen je vandaag contact opnam, was ik op dat moment afwezig. Zodra ik weer op mijn werkplek aanwezig was, zag ik je 2e chat binnen komen en heb toen beide chats geaccepteerd (bewijs opvraagbaar).

      Daar werd er vermeld dat je saldo een product is. Echter zie ik dit nergens staan. Dan staat Het saldo van de klant kan alleen onder bepaalde voorwaarden of indien schriftelijk overeengekomen worden teruggestort. er dit in de voorwaarde. Ze hebben me geen enkele voorwaarde vermeld. Het enige dat ze konden zeggen was dat de zeven dagen voorbij waren.

      Het is niet standaard dat je je producten terugbrengt, ook al heb je er geen gebruik van gemaakt. Het saldo op onze website is inderdaad een product en valt daar ook onder (wet koop op afstand) binnen 7 dagen kan je je geld altijd terug vragen. Het lijkt me sterk dat wij erin moeten zetten dat een saldo een product is, wij zijn namelijk geen bank waar je je saldo per direct op kan vragen.

      Nu wil ik dan verhuizen, zeggen ze me dat ik noch mijn saldo noch mijn webhosting terugbetaald kan krijgen (hosting moet nog ingaan binnen 10 dagen(verlengd)).

      Zie hierboven

      Wat kan ik hier tegen doen, want als ze zelfs geen support willen leveren aan mij. Moet ik dan alles wegsmijten van hosting en saldo of niet.

      Wij willen elke klant support leveren, heb nooit gezegd dat wij dat niet willen. Ik kan enkel vertellen dat wij hieraan niet kunnen meewerken.

      Tevens wat extra informatie over hun Saldo, het probleem is als je iets wilt bestellen moet je eerst een factuur betalen om zo te gokken hoeveel je nodig hebt. Echter heb ik toch een serieus bedrag teveel genomen waardoor ik met een bedrag zit, dat zit te zweven..

      Als je een product besteld weet je toch hoeveel je kwijt bent, je kan me niet vertellen dat dit niet duidelijk staat aangegeven. Hierop kan je inderdaad groot je saldo opladen, om je transactiekosten te drukken of gewoon meerdere betalingen doen, we praten hier trouwens over een ultra-low xx bedrag wat de eerste 2 nog niet haald.


      Tuurlijk, ik snap dat je je geld graag terug wilt, en dat dit vroeger gewoon het geval was en mogelijk was, dit was enkel een extraatje om de klanten tegemoet te komen. Deze is na de overname geschrapt, en enkel met hele hoge uitzondering (denk aan een gehackte bankrekening of paypal account) of gewoon wet koop op afstand nog steeds geldig.

      Bewijzen van de gegevens zijn opvraagbaar door de admins via een PB of e-mail, maar zwart maken vind ik belachelijk.

      EDIT: Verder was de optie om saldo uit te betalen al lang en breed verwijderd voordat jij teveel saldo bestelde.
    • Hallo,

      Allereerst wil ik beide partijen verzoeken om persoonlijke kwesties onderling uit te vechten. Zakelijk kan hier uiteraard over gediscussieerd worden en raad kan er ook gegeven worden. Ik zal ook mijn visie over deze zaak vertellen met de huidige kennis die ik bezit over de juridische aspecten die hier spelen. Maar voordat ik dit doe wil ik wel M.Remijn er wel op attenderen dat iemand voor leugenaar uitmaken niet gewenst is en of hij zich daar ook van wil onthouden. Er is namelijk ook geen sprake van zwartmakerij doordat Ferhat er zich (bewust?) van heeft onthouden om de naam van de hosting te plaatsen.

      Dat was dan het moderatie gedeelte, nu inhoudelijk:

      Ik wil beginnen met een punt die M.Remijn aanhaalt, de wet koop op afstand. Indien de overeenkomst na 13 Juni is afgesloten dan geld er een bedenktermijn van geen zeven, maar veertien dagen! Dit kan uitermate belangrijk zijn indien saldo daadwerkelijk als product wordt verkocht en ook wettelijk als dusdanig gekenmerkt wordt.

      Qua support ga ik er niet op in. Dit lijkt mij ook niet van belang in deze zaak. Een hosting kan ieder support laten vallen zolang dit niet in strijd is met hun voorwaarden en zo lang ze niet nalatig hun service aanbieden.

      Dan over de saldo. Er is blijkbaar een optie geweest en ook blijkbaar vermeld in de A.V. (algemene voorwaarden) dat saldo opgenomen kan worden onder bepaalde voorwaarden. Als deze niet stonden opgeschreven dan zijn er geen om aan te houden en zou dit gewoon moeten kunnen. Maar, doordat de A.V. voorwaarden gewijzigd is zijn er twee dingen waar goed gekeken naar moet worden. Allereerst, mag dat zomaar? Is dit opgenomen in de A.V. dat dit zomaar gewijzigd kan worden zonder melding en/of acceptatie. Ten tweede, is deze wijziging wettelijk acceptabel doordat je eigenlijk op die manier mensen hun geld afneemt terwijl dit duidelijk in de overeenkomst wel kon? Dat laatste is waarschijnlijk een kwestie die enkel een rechter kan bepalen.

      Tevens wat een aandachtspunt is, is de wet van dam. Ik ga hier niet te diep op in omdat ik al genoeg gesproken heb en geen zin heb om hier specifiek op in te gaan. Dit mogen Ferhat en M.Remijn zelf doen.

      Tot slot, saldo. Er moet altijd zeer goed opgelet worden op de juridische aspecten van het hebben van een saldo, zeker met een valuta als de Euro. Hier zijn naar mijn weten strenge regels aan verbonden. Worden deze regels wel nageleefd? Ikzelf ken de specificaties hier niet van en kan daar dan ook geen antwoord op geven.

      Hoop jullie beide hiermee geholpen te hebben.

      Mvg,
      Tim
      IT-recht student & software ingenieur
      My Personal profile
      My professional profile (LinkedIn/CV)
    • Ik heb expres geen namen van noch personen noch bedrijven vernoemd. Dat is namelijk eerroof. Verder ga ik niet in op M.Remijn zijn post, omdat het op niets slaat. Een klant ook verwijten van een leugenaar is zeer professioneel. helaas zit iknu wel nog een heel jaar vast aangezien ik niets kan terug krijgen. Gisteren waren de 14 dagen voorbij als ik me niet vergis.

      Edit:
      Dit staat in de voorwaarde:
      10.2 De laatste wijziging was op 9 april 2012.
    • Ferhat wrote:

      Ik heb expres geen namen van noch personen noch bedrijven vernoemd. Dat is namelijk eerroof. Verder ga ik niet in op M.Remijn zijn post, omdat het op niets slaat. Een klant ook verwijten van een leugenaar is zeer professioneel. helaas zit iknu wel nog een heel jaar vast aangezien ik niets kan terug krijgen. Gisteren waren de 14 dagen voorbij als ik me niet vergis.

      Edit:
      Dit staat in de voorwaarde:
      10.2 De laatste wijziging was op 9 april 2012.


      Hallo Ferhat,

      14 dagen geldt bij mijn denken en weten alleen voor een nieuw contract.
      De meeste contracten worden verlengt. Dit is opgenomen in de voorwaarden die M.Remijn neem ik aan ter hand heeft gesteld.
      Tevens kan het zo zijn dat het saldo onder een extra voorwaarden bestaat voor dat product.
      Helaas weet ik niet over welke hoster we spreken laat staan over hoeveel voorwaarden.

      Mocht je toch je gelijk willen halen kun je een jurist in de arm nemen maar ik kan nu al zeggen dat als er samen over gepraat wordt dat er voor alle partijen een redelijke oplossing is.

      Zoals ieder verhaal twee kanten heeft heeft dit verhaal dat natuurlijk ook.
      Al raad ik nogmaals aan om er met elkaar eens goed over te praten
      Met Vriendelijke Groet.


      Maikel
    • victor wrote:

      Daarnaast moeten we niet vergeten dat een algemene voorwaarde niet bindend hoeft te zijn, als je hem zelf opstelt en niet goed laat keuren. Ik kan me ergens herinneren dat een algemene voorwaarde nog ongeldig kan worden verklaard.

      ^Weet ik niet zeker, dus als iemand het beter weet: Be my guest.


      I be your guest. :)
      Wanneer zijn algemene voorwaarden ongeldig? | ACM.nl
      Met Vriendelijke Groet.


      Maikel