• Beste leden,


    Voor mijn vader ben ik bezig een layout op te zetten in html en css.
    Dit omdat mijn vader geen bedrijf wilt inhuren omdat die net begonnen is met het bedrijf.


    En ik heb hem dit aangeboden om mijn kennis te verbeteren.


    Enkel struikel ik nu over een probleem.
    Ik heb een body aangemaakt met een achtergrond kleur en een wrapper met een image.


    Wanneer ik nu een logo plaats gaat die buiten de wrapper image.
    Je zou zeggen voeg een width toe aan de wrapper en het is opgelost.


    Niet dus dan gaat mijn plaatje verschuiven.
    Zie: http://jh-schoonmaak.nl


    Mijn css:

    PHP
    body		{ margin: 0px; padding: 0px; background: #1581A0; }
    #wrapper 	{ background: url(images/bg.gif) repeat-y center 0; margin: 0px; padding: 0px; height: 900px;  }
    #logo 		{ margin: 5px auto; height: 90px; width: 450px; float: left; background: url(images/logo.png); }
  • Is dit topic klaar ?


    Moest wel even een tip geven je kan het beter zo neerzetten :



    Zo vind ik het beste werken het ziet er aanzienlijk beter uit.

  • Beste laura , Om er wat spaties uit te rammen daar word het heus niet sneller van. Css word snel genoeg geladen ookal gebruik je 1000 den regels ! Spaties leest hij gewoon overheen.

  • Beste OzziePHP,


    Door je CSS te minimizen wordt de hele site sneller geladen de eerste keer als deze wordt bezocht. Daarna is de CSS gecached en blijft het snel.


    Ik heb het met snelheid niet over lees snelheid, maar over snelheid van het verzenden naar de bezoeker van je site.
    En dit maakt wel degelijk een groot verschil als je css slecht is gemaakt.


    Groetjes,
    Laura
    x


  • Helemaal mee eens!

  • Laura Dan is toch naast elkaar beter dan onder elkaar? (want je kan er van uit gaan dat de CPers niet comprimeren, dus het maakt wel verschil uit)


    @Ozzie als je eraan gewend bent raak je niks kwijt. Dan vind je het zelfs nog makkelijk.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!