Na aanleiding van een aantal discussies hier op criminalspoint ben ik een aantal dingen gaan uitzoeken, want ja waneer moet je nou een kvk nummer hebben en waneer niet
Hierdoor heb ik een aantal dingen gaan uitzoeken
Ik citeer nu een gedeelte van hoofdstuk 5 van het boek van ictrecht “hosting”
Toezicht op telecommunicatie
Als hostingbedrijf bent u ondernemer, en daarmee aan wettelijke regels gebonden. Een aantal van die regels, zoals inschrijven bij de Kamer van Koophandel, geld voor alle ondernemers. Maar ook voor aanbieders van telecommunicatie en internet gelden ook enkele extra regels. Hostingbedrijven kunnen ook onder die regels vallen, maar helaas is her veel onduidelijkheid over omdat de wettelijke definities niet geschreven zijn met hostingbedrijven in het achterhoofd
informatieplicht voor internet bedrijven
Voor internetbedrijven waar u als hostingbedrijf natuurlijk ondervalt, geld een aantal bijzondere informatieplichten. Kort gezegd komen die erop neer dat u de nodige informatie over uw bedrijf online moet zetten voor (potentiële) klanten. Klanten, maar ook uw concurrenten en de Consumentenautoriteit kunnen u er op aanspreken als u dit niet doet.
De volgende informatie moet duidelijk te vinden zijn op uw website!!
1. Uw bedrijfsnaam en ondernemingsvorm
2. Uw vestigingsadres (geen postbus!)
3. Uw e-mail adrs en telefoonnummer
4. Uw KvK inschrijving
5. Uw BTW nummer
6. Aan u verleende vergunningen
7. Eventuele branche-organisaties waar u lid van bent
Het loont de moeite om bij het ontwerpen van uw website deze informatie meteen te verwerken. Formeel is het een “economisch delict” een strafbaar feit dus om deze informatie niet te tonen. De meest gemaakte fout is het weglaten van KvK en BTW-nummers op de website en vaker nog bij zakelijke e-mails. Een hostingbedrijf moet daarnaast duidelijk vermelden waar het bedrijf gevestigd is. En dat betekend een vestigingsadres en geen postbus. Met alleen een postbus is het te lastig om een onwillige leverancier aan te kunnen spreken, is de achterliggende gedachte.
voor de mods hier
in het boek staat
Alles uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar woren gemaakt doormiddel van druk, fotokopie, geluidsband, elektronisch, of op welke wijze dan ook, onder de vereisten van de Creatice commons licentie naamsvermelding-gelijkdelen versie 2.5 Nederlands zie http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5/nl