Ik heb zelf ook een Webhosting bedrijf.
Je bent niet verplicht om een bedrijfsplan te maken, echter is dit wel verstandig.
Waarom is het verstandig dit omdat je dan voor je zelf alles goed op papier kan zetten waardoor je dus altijd kan terug lezen hoe je het wilt aanpakken.
Tevens zal de Kamer van Koophandel ook vragen of je een bedrijfsplan heb, heb je die niet vragen ze je als je daar nog mee bezig ben het later naar hun toe te zenden, zodat ze dit in het kvk dossier kan. Ook vragen ze naar algemene voorwaarden, deze dien je te deponeren bij de kamer van koophandel om het rechtsgeldig te maken.
Doe je dit niet is je algemene voorwaarden niet rechtsgeldig.
Ook dien je Algemene voorwaarden opgemaakt te zijn door een jurist, dit ivm met eventuele foutieve handelingen die wij als persoon kunnen maken.
Dit kost uiteraard wel een honderdje of 2 maar dan heb je wel een goeie algemene voorwaarden.
Bovendien indien je geen eigen geld heb en je bent 18+ dan kan je doormiddel van je Bedrijfsplan een eventueel een starters lening krijgen van circa 5 tot 10.000 euro, echter als je zelf een budget heb dan zou ik dit niet nemen, aangezien je dan weer rente's moet gaan betalen.
Tot slot moet je rekening houden wat voor Rechtsvorm wil je Eenmanszaak, V.O.F., BV etc.
Hier betaal je dan jaarlijks ook weer een bedrag over, bovendien raad ik je aan iemand te vinden die goed is in boekhouden en belasting aangifte's, dit ook i.v.m dat de belastingdienst soms wel eens moeilijk kunnen doen als je alles zelf doet zonder ervaring.