Posts by Willem

Google gaat een aantal nieuwe topleveldomains aanvragen bij de Icann, zo laat een woordvoerder weten. Facebook heeft nog geen plannen om een eigen tld aan te vragen. Deze week sluit een aanvraagronde voor nieuwe tld's.

AdAge, een Amerikaanse website over advertising en marketing, vroeg aan een aantal grote bedrijven of ze een aanvraag in gingen dienen voor een eigen topleveldomain. Een woordvoerder van Google gaf aan dat zij de tld's willen van de handelsmerken die ze in bezit hebben en daarnaast een aantal nieuwe tld's aangevraagd hebben. Om welke tld's het precies gaat, wilde de woordvoerder niet loslaten, al lijkt het logisch dat Google zowel .google als .youtube probeert vast te leggen. Ook Canon en Deloitte zouden een aanvraag in willen dienen.

Niet alle bedrijven zien echter het nut van een eigen tld in. Zo ziet een woordvoerder van Pepsi geen heil in een aanvraag. Volgens Shiv Singh, Pepsi's global head of digital zijn mensen erg gewend aan pepsi.com en duurt het jaren voordat ze gewend zullen raken aan een url als drink.pepsi. Singh stelt dat het aanvragen van een tld 185.000 dollar kost en denkt niet dat het die investering waard is. Ook Facebook heeft geen aanvraag ingediend, liet een woordvoerder weten.

Verzoeken om een eigen topleveldomain kunnen bij de Icann ingediend worden. Naast de huidige 22 tlds als .org en .com wil de Icann een aantal zogenaamde generic top-level domains goedkeuren. Op 12 april sluit de huidige aanvraagprocedure. De tld's die uit de huidige ronde voortkomen worden wellicht volgend jaar al in gebruik genomen. Niet alleen bedrijven kunnen een aanvraag indienen. Zo gaven steden als Amsterdam, Brussel en Gent al eerder te kennen een eigen tld te willen.

Het uitdelen van gtld's door de Icann is niet onomstreden. Zo vreest de Amerikaanse Association of National Advertisers dat er een run onstaat op nieuwe gtld's en de procedure nieuwe kansen biedt aan domeinkapers. De organisatie heeft dan ook voorgesteld om een lijst aan te leggen van termen die niet als gtld vastgelegd mogen worden. De ANA wil dat bedrijven bij de Icann aan kunnen geven dat hun naam opgenomen moet worden op die lijst.

Bron: Tweakers

----------------------------------------------------------------------------------------

Bespreek hier wat jij denkt van deze aanvraag, zou jij het een nuttige TLD vinden of juist niet vertel hier je mening.

Citaat van Hood

Ik heb gesolliciteerd.Iedereen veel succes en moge de gene die zich het meeste inzet winnen!

Ik neem aan dat we pas na 14 april meer informatie horen aangezien er niet staat wanneer de uitslag er is.

Zodra de sollicitatie ronde is gestopt zullen wij in overleg gaan en zullen wij de sollicitaties verder gaan uitwerken.

Uiteindelijk krijgen de Sollicitanten ook nog een aantal cases die men moet invullen.

Beste leden,

Door de groei van Criminalspoint zijn we op zoek naar één of meerdere leden die graag hun steentje willen bijdragen aan CriminalsPoint vanuit de functie van Moderator.

Als moderator ben je verantwoordelijk voor het beheer van het forum op CriminalsPoint. Je behandelt reports en zorgt dat de topics netjes blijven.

Solliciteren kan door volgend formulier in te vullen. Dit kan tot uiterlijk zaterdag 14 April tot 20:00 uur.

Leeftijd speelt in principe geen rol. Het gaat erom of je bereid bent je verantwoordelijkheid te nemen, en dat ook werkelijk kunt. Geen enkel lid is uitgesloten van deelname.

Wel zijn er bepaalde eisen waar je aan dient te voldoen:

- Actief: minstens vier dagen per week beschikbaar.
    - Prima in staat om objectief, correct en netjes te handelen.
    - Flexibel inzetbaar
    - Kan goed werken onder druk/stress (en de objectiviteit waarborgen).
    - Enige ervaring qua programmeertalen is gewenst (voor evt. antwoord kunnen geven op vragen)
    - Toont eigen initiatief.
    - Is enthousiast over het werk en het team van CP.
    - Werkt graag in teamverband
    - Beheerst de Nederlandse taal dusdanig goed dat spel- en interpunctiefouten heel weinig voorkomen.

Meer informatie wordt verstrekt tijdens en na het invullen van het sollicitatieformulier.

Sollicitatie ronde is gesloten, er kan er niet meer worden gesolliciteerd.

Wij wensen iedereen succes met het solliciteren!

Met vriendelijke groet,

Uw CP team

Rick je bent een geweldig crewlid geweest. We hebben vaak lol gehad intern, de laatste paar dagen waren zeer moeilijk ook voor mijn. Ik wil je bedanken voor de tijd die je in CP heb gestopt.

En we zullen elkaar uiteraard vaak via Skype spreken.

Rick Succes in je verdere carrière en we spreken elkaar.
    Bedankt voor deze succesvolle tijden hier op Criminalspoint.

Beste CP,

Hierbij doe ik een 4 tal domeinen te koop.

Integon.nl - Vanaf € 15,00
    Spaarhosting.nl - Vanaf € 12,00
    Centenveiling.eu - Vanaf € 12,00
    Cityveiling.nl - Vanaf € 15,00

Opbieden met 1 euro
    Buy Now € 50,00 p/s

Domeinen staan ook op SD te koop.

Veiling sluit na 12 uur laatste bod.

Ik heb graag interesse en zie graag een PB tegemoet, met een beheer account.

Zijn er inkomsten opgemaakt?

Wat is de biedprijs vanaf hoeveel mag er geboden worden.

Mogelijk een geenteresseerde kandidaat.

Wij van de crew wensen ook wel even een uitgebreide uitleg. Topic dan ook gesloten kwestie kan via PB bij mijn worden neergelegd.

NTNT: Graag ook even van jouw, wat hij zo ongeveer in het contract heeft gezet.:slotje:

Beste Leden,

Er is helaas een tijd van komen en een tijd van gaan, helaas zullen wij afscheid moeten nemen van Luc.

Luc heeft besloten meer tijd te willen vrijmaken voor zijn werk en hobby en dit stimuleren wij.

Hierdoor heeft hij minder tijd voor CriminalsPoint, waardoor na onderlinge overleg is besloten dat hij de crew zal gaan verlaten.

Wij wensen Luc heel veel succes met zijn hobby's.

Met vriendelijke groet,

Willem
    (en CP team)

Robinbobo gelieve mijn per PB te benaderen met bewijzen dat dit zelf is gemaakt gezien we veel klachten krijgen.

Ook om het feit dat die layout 100% lijkt op die van digirace.nl

Tot die tijd::slotje:

Ik zit in ieder geval op maandag tot vrijdag 8,5 uur op me werk achter de computer. Op zaterdag 6 uur. Zondag meestal niet. Tevens in me avond uren alleen voor storingen.

Dus kom ik uiteindelijk uit op een respectievelijke 49 uur per week dat ik achter een computer zit.