Posts by Patrick

even quote van een ander forum voor waarschuwingen:

deze regeling vind ik beter dan die hier is :)
    dat is mijn mening en een tip

http://nl.php.net/manual/en/function.exit.php
    Kijk daar even wat de functie exit(); doet.

Daarnaast raad ik je aan om op googleNl te zoeken naar UGamela of Xnova en XNova redesigned zijn allemaal zeer goede clonen die zo te zien iets meer potentieel hebben dan de programmering die jij laat zien. Niet om je af te kraken.

Maar zoals ik het nu zie begin je met een basis van een al bestaande crime game wat zeer zonde zou zijn aangezien je een spel zoals ogame leuk kan veranderen en neerzetten.

tevens even een nieuwe vraag erbij;

wat vinden jullie van mensen die weinig to geen tijd nemen om het zelf te leren en dan toch een game op willen zetten.

Daarnaast;

wat vinden jullie van mensen die wel werk en tijd er in hebben gestoken en alsnog een game niet kunnen neer zitten.

Zouden jullie deze 2 personen helpen of er maar 1? graag argumentatie erbij :)

Hey mensen,

Ik zat is te denken waarom starten jullie een criminals game? Dit zal niet alleen om het programmeringen zijn of het vangen naar geld. Maar wat zijn jullie redens ervoor.

En dan heb ik niet over de mensen die een source willen hebben die volledige gebugged is. Maar gewoon mensen die dan wel met een source starten maar dan wel veel aanpassen wat zijn jullie redens er achter?

PHP
    mysql_query("INSERT INTO iplog (datum,user,ip) VALUES(NOW(),'" . $data->login . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "' ");

als dat niet werkt, welke error krijg je?

Dus bijv kan je static gebruiken als je wilt connecten naar een database met bijv:

PHP
    static public function SqlConnect ()

dat zorgt ervoor dat ik daarna deze functie niet nog een keer kan uitvoeren?

ah zo ja ik snap hem nu thx :)
    en ik heb geen code ik ben via het boek de basis begrippen aan het uitzoeken aangezien ik al wel eerder met OOP heb gewerkt maar nooit de basis begrippen heb uitgeprobeerd heb gelezen en heb begrepen ;)

daarnaast nog even de vraag over __autoload functie ik snap deze functie wel maar ik vraag me af of hij wel van nut is als je maar 2 classes of iets meer gebruikt.

Lijkt me juist handiger als je stuk of 40 classes hebt en als je die door middel van een loop wilt includen, hoe sstaan jullie daar tegen over?

Hey mensen,

ik heb even een vraag over de 'static' functie van OOP programmatie in PHP.

Ik snap de bedoeling er gedeeltelijk nu van. Wanneer je een variable static mee geeft:

PHP
    public static $pTo = 0.45359237;

wordt hij onthouden en als je hem dan ergens anders verandert in de class en je maakt daarna een andere variable aan die de zelfde klass gebruikt:

PHP
    $a = new a();
    $b = new a();

blijft de veranderde variable het zelfde (is dat $pTo bijv. de eerste x bij het aanmaken verandert in 0.5 wordt bij het aanmaken van $b niet weer terug gezet naar 0.45359237)

Maar dan mijn vraag want is het nut van static te gebruiken met een method dat heb ik nog niet kunnen vinden en ook niet uit het boek waar ik van uit het leren ben (PHP Objects Oriented Solutions)

Het is jammer dat het eruit lag en aangezien ik gewend ben om met .com te verbinden dacht ik dat hij er vanmorgen ook nog uitlag gelukkig was dat niet het geval.

Het is een kl*te situatie waar je in beland bent koen, maar goed je kunt zien dat je er mee bezig bent, petje af daarvoor. Daarnaast vind ik het knap dat mensen zo reageren op deze fout.

Hebben jullie al eens zo'n fout gehad? Zo ja dan mag je mee praten zo nee kom dan teminste met goede argumenten naar voren waarom hij het slecht heeft gedaan ik zie jullie het nog niet doen een multi functioneel bedrijf opzetten ;)