Posts by Patrick

OOP is een denkwijze die jezelf moet aanleren wat niet voor iedereen is weg gelegd om te doen aangezien het een heel erg anders programmeren is als wanneer je "normaal" programmeerd, daarin tegen kan je OOP op vele manieren toepassen in websites.

Daarbij komt ook nog is dat zoals al gezegd via framework het kan leren of gewoon zelf van uit PHP. Mijn mening daar echter is over dat je het eerst beter via PHP zelf kan leren aangezien je dan echt OOP leert programmeren die PHP te bieden heeft.

Wanneer je dit via een framework doet heb je meestal al extra dingen zoals $kohana->CreateForm(); en zulke dingen. Daardoor wordt je een beetje verwend met programmeren en als je dan bij een bedrijf aankomt dat je OOP kan programmeren maar bijvoorbeeld niet in het framework waar jij altijd in werkt kom je van een koude kermis thuis.

Dat is mijn mening er echter over, though wil ik wel eens een battle houden met iemand om mijn OOP skills ook weer op te schroeven want heb het een hele tijd laten hangen!

die van mrMees klopt niet 2x delen door?

PHP
    $nodig = (int) 350;
    $ervaring = (int) 150;

$balkje = (int) ($ervaring / $nodig);
    $balk = (int) round($balkje * 100, PHP_ROUND_HALF_UP);

oranjefestival hier in het dorp :)! Eerste dag lekker mee schreeuwen met nederlandse muziek

2de dag lekker house / hardstyle / hardcore avond :)
    Met als hoogte punt paul elstak met new kids! :D

Bij registratie zal vast een query staan die met iets in de trand van $_SERVER['REMOTE_ADDR']; het IP op vraagt en in die query zal dan ook wss in de richting staan van " > 1" die aanpassen naar 5 :)

coding battle? :) nice waar en wanneer doe ik ook mee! :). En ik denk dat ik killingdevil ook wel kan strikken dat hij mee doet! :D

En btw twitter naar de klote helpen moet je wel heel slecht bezig zijn en onzin, er zijn al genoeg websites die automatisch followen etc.

Nahja als ik bijv naar reverze ga dan lopen er zo 200 man door en controleren ze er weer is 1, ligt er ook aan hoe je je gedraagt natuurlijk bij de ingang

Hardbass wordt gecontroleerd en goed
    in belgie bij events van bassevents controleren ze heel slecht. Je kan er heel kortweg gezegd met een halve kilo pillen binnenkomen

in nederland is het meestal wel gewoon controle ;)

Onzin om signatures uit een forum te halen signatures kan af en toe heel handig zijn er moet alleen een wat betere onderscheiding gemaakt worden. Op dit forum worden geen plaatjes toegestaan in je sig, wat op de meeste forums dan weer wel mag en waarmee mooie creaties ervan naarvoren komen en ik vind igg dat een forum daardoor wel wat mooier wordt :)

waarschijnlijk wordt je config al aangevraagd vanuit een ander bestand en staat in je config file dat hij ubb.inc.php moet includen wanneer je deze 2x aanroept gaat hij de functies die erin zitten (hierbij dus opmaak()) 2x proberen aan te maken en dan krijg je deze error,

weg halen en je bent van het probleem af ;)

Citaat

Returns an associative array that corresponds to the fetched row and moves the internal data pointer ahead. mysql_fetch_assoc() is equivalent to calling mysql_fetch_array() with MYSQL_ASSOC for the optional second parameter. It only returns an associative array.

Maakt geen kloot uit welke van de 2 je gebruikt, en uit de mode? Sinds wanneer is PHP een mode wereld geworden en daarnaast wordt assoc nog net zo vaak als het niet vaker is gebruikt dan array, aangezien ik geen rede snap om een row aan te roepen met $row['1'] ipv. $row['id']

Gewoon even als notitie puntje;

PHP 5 met OOP is niet de wijze waarop de voorbeeld code zou moeten geprogrammeerd worden, ik mis onder andere public etc voor de functions en de class zelf. Daarnaast met zo'n uitgebreide website is het ook handig als een class sq wel final is of abstract of in die richting.

Daarnaast waarom een variable $isFalse aanmaken als je hem gelijk false kan returnen, je hebt er verder niet veel aan :)