Wij hebben het er zelf van gemaakt om eerlijk te zijn, vroeger in de begin tijd van PC's e.d. was alles op zelfstudie gericht, moesten ze gewoon een meesterbrein hebben ;).
Nu is de mentaliteit een STUK veranderd, het lijkt alsof wij slaven zijn geworden van een vergroting van slechte scripters.
Uiteindelijk, leren wij er soms zelf van ipv. de persoon in kwestie, want die wil meestal zijn script z.s.m niets anders..
Het is erg triestig, en de mensen gaan hier niet meer in veranderen.
Tja, je kunt een topic openen, en zeggen google dit google dat.. maar dan gaan ze wel naar een andere site om vol te spammen, met scripts vol spelfouten en bugs.
Ik wil wel leren, maar lukt niet altijd, ik investeer tenminste, ik heb 4 a 5 boeken over PHP liggen, 2 a 3 over HTML & CSS, Javascript,XML,C++,... en de meeste uit mijn eigen zak betaald!
Ik zoek al een tijdje een oplossing voor deze *** mentaliteit, maar helaas faal ik bij elke poging, ik geef toe ik was 1 a 2 jaar geleden net zo, maar nu besef ik dat ik mis was ;).
Uit open source moet je leren, en niet je brood mee verdienen, zeker niet wanneer je klakkeloos zonder kennis een script online zet om er geld mee te verdienen en daarna niets aan veranderd en komt klagen dat je site ineens van de wereld bol verdwenen is.
Meestal ligt het aan de leeftijd, jongetjes van 12 tot 14 moeten zich niet bezighouden met webmaster zaken, zeker niet wanneer ze er zelf geen moeite voor willen doen.
Het zijn gewoon profiteurs (dat is de politiek ook 8-)).
Hier zijn gewoon geen woorden voor, maar alles is begonnen bij criminals rood, soms haat ik het echt dat ze zo'n mislukte source vrijgegeven hebben, en dat er nu nog mensen deze gebruiken :}.
Nu ja, ik denk dat ik mijn zegje wel heb gedaan, hopelijk hebben jullie er iets uit geleerd!
BTW. graag de woorden 'noobs' veranderen naar 'luie mensen' 'profiteurs' e.d., noobs is meer een scheldwoord voor games e.d.
Mvg,
Dein