Posts by FrankC

    Beste Candy,


    De antwoorden tot nu toe gingen over welke taal, en daarin onderschrijf ik de adviezen om met HTML en CSS te beginnen. Dat zijn zogeheten front-end-talen (= de codes die door de server naar de browser worden gestuurd).


    Je hebt ook back-end talen, ook wel server-side scripting genoemd, zoals PHP en ASP(X). Dat zijn codes die worden uitgevoerd op de server, waarna de resultaten in HTML/CSS-vorm naar de browser worden gestuurd.


    Maar je zou dus moeten beginnen met front-end, want je weet zeer waarschijnlijk nog niet of je uiteindelijk front- of back-end developer wilt worden.


    Verder is natuurlijk belangrijk: hoe zou je die talen moeten leren? Didactisch vind ik W3 Schools erg goed. En ik vind ze ook behoorlijk compleet.


    Er zijn een paar nerds die een paar foutjes hebben ontdekt op hun site, en daarom heel gewichtig gaan doen en stellen dat W3 Schools niet goed is. Maar met zo'n ontzettend uitgebreide site zul je altijd wel een paar foutjes ontdekken. En betere alternatieven hebben die nerds meestal niet.