Posts by Drona

stel ik zal alleen 1 doen inplaats van 2 checks dan hoef ik toch niet met if en else te werken?

PHP
    if($data['aantalxgebeld'] > 3) {
    echo <<<ENDHTML

ENDHTML;
    exit;
    }

ik zat aan te denken aan het voorbeeld wat ik gaf is eigelijk toch heel simpel > veranderen naar <

PHP
    if($data['rank'] > 3) && $data['aantalxgebeld'] >= 2){
    echo 'geen toegang';
    exit;
    } 

en iedreen boven de rank 3 en aantalxgebeld heeft gewoon toegang.

ik had gefelicteerd als voorbeeld gebruikt de bedoeling is eigelijk dat de melding komt als je lager dan rank 3 bent of minder dan 3x hebt gebelt dan komt de exit anders gaat hij door met het script.

dus wat Jannick heeft gemaakt, Maar stel hij heeft het niet dan zal wel een melding netjes zijn toch hoe kan ik dat er bij zetten?

PHP
    if( ($data['rank'] > 3) || ($data['aantalxgebeld'] >= 2) ) {
    echo "gefelicteerd";
    exit;
    }

omdat ik het in bestaande scripts wil gebruiken en zonder exit slaat hij het over had daarom zo oplossing verzonnen die alleen de melding geeft als je er niet aan voldoet en als je er wel aan voldoet moet je geen melding krijgt maar dat werkte niet.

PHP
    if( ( $data['rank'] <= 3  ) || 
    ( $data['aantalxgebeld'] <= 2 ) ) {
    echo "Gefelicteerd";
    exit;
    }

Het werkt thx heb nu nog een klein probleem de exit werk niet.

PHP
    if( ($data['rank'] > 3) || ($data['aantalxgebeld'] >= 2) ) {
    echo "gefelicteerd";
    }
    else { echo "Je bent nog niet gefeliciteerd. HA!"; }  
    exit;
    }

100% klopen de values ik heb dit nog een keer voor de zekkerheid gecontroleerd en heb ook >= neergezet voor hogere rank dan 3 maar werkt niet het werkt wel als ik rank 3 en meer dan 2 bellers heb en als ik OR tussen zet in plaats van || gebreurt er niks.

Het werk nog steeds niet echt want volgens mij moet ik aan beide verplichten voldoen hogere dan 2 bellers en hoger dan rank 3 zijn

PHP
    if( $data['rank'] > 3 || 
    $data['aantalxgebeld'] >= 2 ) {
    echo "gefelicteerd";
    }

OR heb ik ook geprobeert maar werkt ook niet...

Hallo Allemaal,

ik wil dat hij controleerd of hij de rank of aantal keer heeft gebelt als 1 van deze klopt dat hij de echo geeft, nu controleerd hij of ik beiden heb en dat is niet de bedoeling kan iemand een voorbeeld neerzetten wil het liefst in 1 regel.

PHP
    if( ( $data['rank'] <= 3  ) || ( $data['aantalxgebeld'] 
    <= 2 ) ) {
    echo "gefelicteerd";

bedankt

krijg deze error JeroenH

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''[clans]' SET pub = pub+1, cof = cof+1, nacht = nacht+1, motel = motel+1, c' at line 1

Werkt altijd nog niet hij wil niet update ook als ik de veldname clan naar name verander..